Да ли полицајци могу да буду кажњени за исте прекршаје за које вас кажњавају?
Постоје управо ситуације када је полицајцима дозвољено оно што другим учесницима у саобраћају није.
Закон о прекршајима постоји и треба да се једнако примењује на све, али сведоци смо да у пракси то баш није тако. Полицајци вам први то никада неће признати и позваће се на то да и за њих једнако важе прекршајне и кривичне одредбе, а није лако ни доказати да су “момци у плавом” направили саобраћајни прекршај јер им закон у одређеним ситуацијама то дозвољава.
Један од оних поштених је полицајац Велимир Лукић из Независног синдиката полиције (НСП).
– То што носимо значке, не значи да не подлежемо кажњавању. Ја сам типичан пример полицајца који регуларно плаћа казне. Стално их добијам за прекорачење брзине, чак и са службеним возилом. Камера ме више пута снимила или ме заустављао други полицајац да ми напише прекршајну пријаву – открива Лукић.
Ипак, велика већина њих ће избећи да плати казну позивајући се на колегијалност или ће вам рећи да су прошли кроз црвено, пројурили преко пешачког прелаза или прекорачили дозвољену брзину јер су јурили злочинца или да неког спасу…
Постоје управо такве ситуације када им је дозвољено оно што другим учесницима у саобраћају није.
Кад нам је упаљено светлосна и звучна сигнализација, то значи да имамо хитну ситуацију и да можемо да прођемо и на црвено светло, зовемо неког телефоном усред вожње или, рецимо, возимо брзином и до 250 км/х ако треба да пресретнемо неко возило. Императив је да то учинимо безбедно, јер ако причинимо материјалну штету или повредимо некога, без обзира што смо били на задатку, подлежемо кривичној одговорности – истиче председник извршног одбора НСП Велимир Барбулов.
Ово пак не важи за полицајце на задатку који немају упаљену сигнализацију. Тада се за њих, како каже Барбулов, примењују општи прописи. Бар би тако требало да буде по закону.
Један од ретких случајева када се на полицајце примењују строжи прописи је тај да се, у случају да нису везали појас у возилу, против њих може покренути дисциплински поступак.
Иначе, како наводи један саобраћајни полицајац из синдиката полиције, светлосна сигнализација се користи код хитних интервенција, регулисања саобраћаја, пратњи, кад је оштећен пут, а слаба видљиост.
Извор: Телеграф