Sindikalna ponuda
Ukupan br. članova: 29.443 Aktivan br. članova: 15.974

Nezavisni Sindikat Policije

Dobrodošli na sajt Nezavisnog sindikata policije!

PRIMEDBE ODBORA ZA PRAVNA PITANjA NEZAVISNOG SINDIKATA POLICIJE

NACRT ZAKONAO POLICIJI

 

PRIMEDBA NA čl.168  stav 5 i 6  JER SU SUPROTNI ZAKONU O ŠTRAJKU (PRAVO NA ŠTRAJK) - KONVENCIJOM broj 87 MOR (pravo na štrajk je osnovno pravo zaštićeno Evropskom socijalnom poveljom i konvencijama MOR, kao i Evropskom poveljom o ljudskim pravima i presudama evropskog suda za ljudska prava).

 novlogo11

PREDLOG: DA SE BRIŠE DA JE MINIMUM PROCESA RADA 70 % zaposlenih koji su dužni da rade. (Minimumprocesarada, usmislustava 5. ovog člana, zasvezaposleneuMinistarstvuutvrđujesetakoda  je uvreme štrajkausvakojorganizacionojjediniciMinistarstvanajmanje 70% zaposlenih  dužnodaradi, odnosno da obavljasvojeposloveizadatke.)

 

 

PRIMEDBA NA vezane članove 17, 104, 105 i 214 : Osnova da se traži da država bude odgovorna za postupanje policije i primenu ovlašćenja od strane policijskih službenika koja su opravdana od strane pretpostavljenih starešina, komisije (čl.104 stav 3) i Unutrašnje kontrole  je u JEDNAKOM TRETMANU KOJI SE NUDI GRAĐANIMA KOJI PRUŽAJU POMOĆ GDE SE U

čl.17 stav 6 NACRTA NAVODI da  Ministarstvo odgovara za štetu koju građanin nanese trećim licima prilikom pružanja pomoći Ministarstvu.

POSTAVLjA SE PITANjE ZAŠTO SE POLICIJSKI SLUŽBENIK TRETIRA U NEPOVOLjNIJEM POLOŽAJU I ZAŠTO SU PRIVATNE TUŽBE ZA NAKNADU ŠTETE UPUĆENE NA IME POLICIJSKIH SLUŽBENIKA, A NE NA MINISTARSTVO?

KOMENTAR: ČAK POLICIJSKI SLUŽBENIK IMA VEĆU ODGOVORNOST U POSTUPANjU JER JE ODGOVORAN I ZA GRAĐANINA KOJI MU POMAŽE.

 

Čl.104, 105 i 214: DEFINISATI PRAVNU POMOĆ POLICIJSKIM SLUŽBENICIMA GDE SE POD PRAVNOM POMOĆI TREBA JASNO DEFINISATI DA ĆE MU MINISTARSTVO OBEZBEDITI BESPLATNU PRAVNU POMOĆ KOJA PODRAZUMEVA ANGAŽOVANjE ADVOKATA UZ PREDHODNU PISANU SAGLASNOST MINISTRA, KAO I DRUGU POTREBNU POMOĆ.

 

PREDLOG: U SLUČAJU PARNIČNOG POSTUPKA REPUBLIKA SRBIJA ODGOVARA ZA ŠTETU KOJU POLICIJSKI SLUŽBENIK I OSTALI ZAPOSLENI U MINISTARSTVU PRIČINE TREĆIM LICIMA, AKO SE DOKAŽE DA JE ŠTETA NASTALA POSTUPANjEMPOLICIJSKIH SLUŽBENIKA I DRUGIH ZAPOSLENIH U MINISTARSTVU TOKOM OBAVLjANjA POSLOVA I ZADATAKA I UKOLIKO SU POSTUPALI SAGLASNO PROPISIMA O NAČINU OBAVLjANjA POLICIJSKIH I OSTALIH POSLOVA U MINISTARSTVU.

            PRIMEDBA NA čl.54 stav 3 koji navodi da ako se prilikom radnji iz stava 2. ovog člana utvrdi da se radi o krivičnom delu za koje se goni po predlogu oštećenog, privatnoj tužbi ili se utvrdi da događaj nema obeležja krivičnog dela ili prekršaja, policijski službenik o tome obaveštava oštećenog, uz odgovarajuću pravnu pouku.

 

PREDLOG: SMATRAMO DA POLICIJSKI SLUŽBENIK NIJE LICE KOJE JE OVLAŠĆENO ZA DAVANjE PRAVNIH POUKA I DA MOŽE SAMO DA OBAVESTI OŠTEĆENOG O POSTOJANjU MOGUĆNOSTI ZA KONSULTOVANjE ADVOKATA KOJI ĆE MU PRUŽITI PRAVNU POUKU.

 

RAZMISLITI O PRIMEDBI NA ČLAN 59 stav 4  koji se odnosi na javno raspisivanje nagrade. Pravo na nagradu nemaju policijski službenici a ni članovi njihovih porodica.

PRIMEDBA NA ČLAN čl.143. stav 3:Zaposleni na radnim mestima na položaju su u statusu postavljenih lica i na njih se ne primenjuju odredbe o karijernom razvoju zaposlenih u Ministarstvu, osim za direktora policije.

 Postavlja se pitanje ako ova lica ne podležu karijernom razvoju zaposlenih šta se dešava u slučaju da se na položaj postavi zaposleni koji ne ispunjava bezbednosne provere ili nema odgovarajuću stručnu spremu za obavljanje poslova koji su mu u nadležnosti?

PRIMEDBA NA čl.153 gde se kao kategorija UVODI STALNA DOSTUPNOST.

 

PREDLOG:  1. OVAJ ČLAN JE NEOPHODNO U POTPUNOSTI BRISATI IZ RAZLOGA ŠTO DOSTUPNOST NIJE PRAVI TERMIN I PRAVNA KATEGORIJA VEĆ MORALNA OBAVEZA.

  1. ZATIM, NA OVAJ NAČIN JE OBESMIŠLjEN POJAM PRIPRAVOSTI.
  2. OVAJ ČLAN BI MOGAO DA BUDE PREDMET ZLOUPOTREBE I TUŽBI.
  3. TAKOĐE, SE UGROŽAVA PRAVO NA PRIVATNOST I PORODIČNI ŽIVOT KAO OSNOVNE TEKOVINE LjUDSKIH PRAVA.

 

PRIMEDBE NA čl.165  stav 4 (kasnije je predmet i težih povreda disciplinske odgovornosti član 202 tačka 13) koji se odnosi na postupanje suprotno odredbama o sindikalnom organizovanju je osnov za pokretanje postupka za utvrđivanjedisciplinskeodgovornostiusmisluodredbi ovog zakona kojimaseuređuje disciplinska odgovornostzaposlenih u Ministarstvu.

Neophodno je navesti koji su to kriterijumi za određivanje šta je postupanje suprotno odredbama o sindikalnom organizovanju, jer svaki Sindikat deluje u skladu sa svojim Statutom koji je u skladu sa ostalim važećim zakonskim aktima.

 

PRIMEDBA NA čl.168  stav 7 gde je u samom Nacrtu Zakona pogrešno dat prikaz redosleda načina postupanja u kontroli bolovanja.

 

PREDLOG: Shodno odredbama o zdravstvenoj zaštiti kao i činjenici da svaka Policijska uprava treba da ima (sistematizovano) odrdinirajućeg lekara koji je zaposlen pri MUP, neophodno je da se pitanje zloupotrebe bolovanja rešava na taj način ŠTO ĆE ORDINIRAJUĆI LEKAR PRI NADLEŽNOJ  PU  PISANIM PUTEM ZATRAŽITI DETALjNO IZJAŠNjAVANjE IZABRANOG LEKARA ZAPOSLENOG, A PO POSTAVLjENOJ DIJAGNOZI NAKON TOGA DOSTAVITI PISANI IZVEŠTAJ NADREĐENOM STAREŠINI U POGLEDU MOGUĆNOSTI DA LI JE ZAPOSLENI ZLOUPOTREBIO BOLOVANjE.

Tek nakon preduzimanja ovih pravno-tehničkih mera i radnji, i nakon dobijenog mišljenja gore navedenih zdravstvenih radnika, NADREĐENI STAREŠINA STIČE PRAVO DA VRŠI TERENSKU KONTROLU UKOLIKO SE U IZVEŠTAJU LEKARA KONSTATUJE DA JE PRAVO NA BOLOVANjE ZLOUPOTREBLjENO.

 

KOMENTAR NA čl.171 stav 1 tačka 1 i tačka 6:

 

Tačka 1: Ko je i kako je dozvolio da  nakon bezbednosnih provera podaci budu lažni?

Tačka 6: Pitanje šta je to uzrok nastanka zavisnosti i postojanje dalje zavisnosti i ko procenjuje koji su kriterijumi za određivanje i sprečavanje svoga ozdravljenja?

 

PRIMEDBA NA čl.173 stav 2Postojanje okolnosti iz stava 1. ovog člana, u saradnji sa organom veštačenja Fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje zaposlenih, utvrđuje nadležna komisija Fonda.

 

PREDLOG: INSISTIRAMO NA invalidskoj komisiji MUPa (a ne FOND PIO) što proizilazi iz specifičnosti policiskih poslova i specijalne zdravstvene zaštite jer je u suprotnosti sa čl.178 (Zaposlenima u Ministarstvu je obezbeđena zdravstvena zaštita koja se ostvaruje kroz specifičnu i preventivnu zdravstvenu zaštitu), i čl.179 (saglasno aktu o proceni

rizika, opasnost po život i zdravlje, odgovornost i težina, priroda i posebni uslovi rada, od bitnog uticaja na smanjenje radne sposobnosti.

Specifičnu zdravstvenu zaštitu zaposlenih u Ministarstvu, koja se odnosi na pružanje zdravstvenih usluga u vezi sa prethodnim lekarskim pregledima za upis u obrazovne institucije Ministarstva, zasnivanjem radnog odnosa  i premeštajem na drugom radno mesto u Ministarstvu, periodičnim, vanrednim, sistematskim i kontrolnim lekarskim pregledima, radi utvrđivanja profesionalne i opšte radne sposobnosti za dalje obavljanje poslova i pružanjem stručne, tehničke i kadrovske pomoći organizacionim jedinicama Ministarstva u izvršavanju zadataka i poslova, obavlja zdravstvena ustanova nadležna za zaštitu zaposlenih u Ministarstvu u saradnji sa nadležnom organizacionom jedinicom Ministarstva za poslove ljudskih resursa); čl.180 (Preventivnu zdravstvenu zaštitu zaposlenih u Ministarstvu organizuje i sprovodi nadležna organizaciona jedinica Ministarstva za poslove ljudskih resursa); čl.181 (Zaposlenima u Ministarstvu je obezbeđena psihološka zaštita koja se ostvaruje kroz psihološiku selekciju i klasifikaciju i psihološku prevenciju na primarnom, sekundarnom i tercijarnom nivou) i čl.182 (Zaposleni u Ministarstvu, po potrebi može biti upućen u referentnu ustanovu na testiranje na prisustvo psihoaktivnih supstanci u organizmu).

Takođe ne postoji zahtev naše invalidske komisije da se isključi iz ovih poslova a važnost specifične zdravstvene zaštite se ogleda i u nekim od uslova za otkaz (lečenje zavisnosti), kontrola bolovanja i slično.

 

PRIMEDBA NA čl.193 stav 2: Brisati ovaj stav je r je u suprotnosti sa Zakonom o radu (Izuzetno od stava 1. ovog člana, zaposleni u Ministarstvu može se trajno premestiti na drugo odgovarajuće radno mesto i bez njegove saglasnosti u slučaju da se premeštaj vrši na radno mesto u sastavu policijske uprave gde zaposleni radi ili policijske uprave čija teritorijalna nadležnost obuhvata mesto prebivališta zaposlenog.  (Ovo je problem jer su neke stanice u okviru PU udaljene i po više od 100 km i samim tim biće više žalbi, troškova itd.)

 

PRIMEDBE NA čl.202 stav 1 tačka 8: ODBACITI U POTPUNOSTI tačku 8  (ostvarivanje radnog doprinosa, koji značajno ne doseže standard redovnog nivoa i kvaliteta radnog angažovanja) s obzirom da nigde nisu definisani kriterijumi i standardi nivoa radnog angažovanja.

PRIMEDBA NA čl. 203 stav 1 tačka 13:  Koji su kriterijumi za određivanje šta je protivno postupanje sindikalnog delovanja, s obzirom da sindikati rade u skladu sa svojim Statutom - ova tačka vezana je i sa čl.165); čl.17 (definisati šta znači) čl.24 i 25 ( nisu policajci funkcioneri i javne ličnosti da prijavljuju svoju imovinu) kao i čl.26.

 

PRIMEDBE NA čl.155 i 156 i 157: Koji se odnose na pitanje naknade materijalne štete za neosnovano vošenje disciplinskog postupka.

PREDLOG: DA SE UBACI I PITANjE ODGOVORNOSTI DISCIPLINSKOG STAREŠINE ODGOVORNOG ZA NEOSNOVANO VOĐENjE DISCIPLINSKOG POSTUPKA I LICA KOJE JE PODNELO ZAKLjUČAK O DISCIPLINSKOJ ODGOVORNOSTI–SOLIDARNA ODGOVORNOST.

 

NEZAVISNI SINDIKAT POLICIJE Odbor za pravna pitanja Beograd 22.10.2015.godine predsednik Bratislav Janković

1806