Ko je moćniji, policija ili „kantrimen”
Načelnici beogradske policije Veselin Milić i Nebojša Marković nedostupni.– MUP ne saopštava zašto ne rešava tragediju koju su kamere snimile

Bojan Jovanović, otac nastradalog Luke (21), od juče više ne stoji na mestu nesreće gde je pre skoro dve nedelje pregažen njegov sin. Kao razlog za ovu odluku Jovanović navodi da je uveren da policija intenzivno traga za počiniocem saobraćajne nesreće u kojoj je poginuo Luka. On je na Brankovom mostu u nedelju i ponedeljak 40 minuta protestovao sa Lukinom slikom, zahtevajući da se otkrije i uhapsi krivac za smrt njegovog sina. Tada su na most došli Veselin Milić, načelnik beogradske policije i Nebojša Marković, načelnik beogradske uprave kriminalističke policije. Kada se desi saobraćajni udes sa ranjenim ili poginulim učesnicima, uviđaj i istragu preuzima ova uprava.
Juče smo pokušali da od Milića i Markovića saznamo ima li novih detalja u istrazi i da li je počinilac „lociran”. Ni sa jednim od njih nismo uspeli da razgovaramo, jer se nisu javljali na telefone a u Medija centru MUP-a rekli su nam da „nema novih detalja, a ako ih bude, obavestiće javnost”.
Nesrećni otac Bojan Jovanović pozvao je medije u pomoć:
„Apelujem na sve ljude koji su se u petak 25. jula ove godine, u 4.20 časova, neposredno pre i posle toga, zadesili na Brankovom mostu da mi se jave na moj broj telefona 065-44-54-996 ili na i-mejl bojan.info@gmail.com. Bilo kakva informacija, ma koliko mala, može da doprinese da se počinilac što pre nađe i privede pravdi.”
Kako saznajemo u beogradskoj policiji, na snimku, koji je zabeležio nesreću vidi se kako „mini kantrimen” udara Luku Jovanovića i velikom brzinom se udaljava sa mesta nesreće, ali se ne vide tablice na vozilu. Naš sagovornik blizak istrazi navodi da su drugi snimci, na kojima je ovo vozilo zabeleženo, nejasni. U međuvremenu, inspektori, koji rade na slučaju, razgovarali su sa nekoliko vlasnika ovog tipa vozila.
Drugi naš sagovornik iz policije navodi da je ostao veliki broj vozila i njihovih vlasnika da se proveri i ispita. On smatra da je od dana nesreće prošlo dosta vremena, zbog čega je potraga za vlasnikom ili vozačem „mini moris kantrimena”, koji je naleteo na mladića znatno otežana.
Nesreća se, podsetimo, dogodila kada je Luka Jovanović sa još trojicom drugara, u povratku iz grada, pokušao da sa kolovoza na Brankovom mostu pomeri „ladu”, kojoj je dok su se vozili otpao točak. Mladići su, kako zakon i nalaže, obeležili trouglom mesto na kojem su bili zaustavljeni. Dok su gurali automobil iz srednje u krajnju desnu traku, u smeru od Zelenog venca ka Novom Beogradu, velikom brzinom naišao je „mini moris kantrimen” i udario u njih. Luka Jovanović je u nesvesnom stanju prevezen u Urgentni centar. Dan kasnije je preminuo.
D. Vukosavljević
Gde se denuo krivac

Model automobila kojim je usmrćen Luka Jovanović
Na mestu nesreće, prilikom uviđaja pronađen je otpali crni retrovizor, crni delovi plastike branika i deo žutog migavca, što može presudno da pomogne u istrazi. Time je i definitivno utvrđeno da je reč o britanskom modelu „mini kantrimen” za evropsko tržište sa upravljačem na levoj strani. Poznavaoci prilika kažu da je takvih automobila samo stotinak do sada prodato ili uvezeno u Srbiji. Taj model je tek četiri godine na tržištu i skuplji je od konkurenata ali nudi više jer je sportski nastrojen, sa šestostepenim menjačem, ubrzanjem ispod deset sekundi do 100 kilometara na sat. Cena novog kreće se od 19.000 do 27.000 evra.
Još kada se zna i boja (grafitno crna) sve vodi ka tome da se broj osumnjičenih svodi na nekoliko desetina. Takav trag, svuda u svetu, dovoljan je u praksi za pronalaženje počinioca.
Uobičajeno je da inspektori obiđu auto-limarske i farbarske radionice, da se akcijom obuhvate prodavnice za ovaj model automobila, jer je logično da će neko doći da pazari delove potrebne za reparaciju oštećenog „kantrimena”. Ako se počinilac pritajio, sklonio vozilo u neku garažu i čeka da istraga popusti, opet ima onih koji su očevici celog tog zamešateljstva.
Kamere na Brankovom mostu (nezvanično saznajemo da ih ima osam), upravo služe za hvatanje onih koji prebrzo voze pa je nejasno kako to da nisu u mogućnosti da „pročitaju tablice”. Ali i kamere posle mosta kod „Ušća”, „Mekdonaldsa”, „Interkontinentala” i u tom „krugu” valjalo bi pregledati.
Prekjučerašnja izjava Nebojše Markovića, šefa UKP-a, da su „navedeni na pogrešan trag ali da će rešiti slučaj” ostavlja materijal za nagađanje šta se zapravo dešava i zašto je tako komplikovano i potrebno toliko vremena da se krivac pronađe.
Podgrevaju se i sumnje da „neko nekoga štiti” i da je vozač ubica neko ko „ima veze da spreči i odvede istragu u pogrešnom pravcu”. Zato javnost s pravom očekuje da se slučaj što pre reši.
Izvor: Politika