Sindikalna ponuda
Ukupan br. članova: 29.443 Aktivan br. članova: 15.974

Nezavisni Sindikat Policije

Dobrodošli na sajt Nezavisnog sindikata policije!

Dvesta na sat i preko "pune"!

U jeku jezivih nesreća, "Novosti” u "presretaču" na Ibarskoj i auto-putu svedoci bahatosti vozača. Kamera beleži sve i nema opraštanja nikome. Divljaju i naši i strani šoferi. 1 NAJRIZIČNIJI putevi su oni na kojima vozač ne poštuje propise. Ljudski faktor je presudan, a mi smo tu da sve primetimo. Kamera beleži prekršaje i nema opraštanja nikome. Ni onima što pretiču kolonu automobila, nekada dugu i kilometar, niti onima koji voze brže nego što je dozvoljeno ili policiji ablenduju da im oslobode put.

Ovako, za “Novosti”, govori Bojan Marković, koji sa kolegama u crnom “audiju” presretaču MUP čuva red na srpskim putevima. U patroli sa policijom na Ibarskoj magistrali i delu auto-puta Beograd - Niš, u jeku stravičnih udesa koji danima za posledicu imaju desetine mrtvih i povređenih, “Novosti” su se uverile da bahato ponašanje i domaćih i stranih vozača predstavlja glavnu opasnost na drumu! Međutim, kada ih policijski presretač snimi, a potom preko table obavesti da uspore i da se zaustave - izgovora imaju napretek.

- Šarmiranje ne uspeva, a sva opravdanja i laži padaju u vodu kada im pokažemo snimak prekršaja koji su upravo napravili - priča Marković dok klizimo niz auto-put Beograd - Niš. - Brisanje fajla ne dolazi u obzir, a baza podataka čuva sve!

Iz kolone vozila koja izlaze iz grada s vremena na vreme neko se izdvoji bržom vožnjom. Oku saobraćajaca iz presretača ništa ne promiče. Dok razgovaramo sa policajcima, jedna “škoda” ubrzava i kamera se usmerava ka njoj. Snimak pokazuje - 130 kilometara na čas, a ograničenje je 80. “Audi” prati vozača i ubrzo ga obaveštava da se zaustavi.

- Posle 200 metara izvlači se prosečna brzina - objašnjava Ivan Đurđević, za volanom presretača. - Sada se obavezno radi i alko-test. Dok to nije moralo, svi su išli auto-putem, ako popiju čašicu više i hoće da izbegnu policiju.

Njegove kolege u međuvremenu pišu kaznu vozaču “škode”. Kažu, nije se bunio. Nije ih ni primetio. Od prvog “pasata” s kojim su presretači krenuli 2008. godine do danas, na putevima ih uglavnom prepoznaju, pa dodatno uspore. Međutim, policija na auto-putevima srela se i sa filmskim scenama. 2 - Jednom smo snimili kako otpada točak automobilu ispred nas, ili kako pada stena na Ibarskoj, veličine veš-mašine - priseća se Marković. - A i za volanom smo zaticali razne ljude. Zamislite da je kod Vranja čovek preticao kolonu dugu kilometar, dakle, sve vreme je vozio u levoj traci i to brzinom od 200 kilometara na sat.

Jurili su i za “lamborginijem”, “ferarijem”, a još se sećaju BMV-a koji je kod Novog Sada vozio 320 na sat! Dok se govore o tim poterama, primećuju odjednom automobil nemačkih tablica kako juri niz auto-put. Ispostavlja se da je reč o turskom državljaninu.

Turskom državljaninu koji je prekoračio brzinu napisana kazna 3 - On plaća mandatnu kaznu - objašnjava Dragan Topalović, najmlađi u ekipi iz presretača nakon što je objasnio bahatom mladiću za volanom da je napravio prekršaj. - Srećom, govori engleski, ali i kada to nije slučaj, sporazumevamo se kako znamo i umemo.

Turistička sezona je u toku, pa je i posla mnogo više i uvek su u pokretu. Udesi se dešavaju svakodnevno, a u saobraćaju je dovoljan i trenutak nepažnje da se dogodi tragedija. 4 - Nekada je za odluku potrebna sekunda, a svaka greška skupo košta - podseća Bojan Marković. - U gužvama vozači gube strpljenje. Zaborave da uvek moraju da se prilagode putu. A nemaju svest da pri brzini od 200 kilometara na sat samo prividno imaju kontrolu. Na auto-putevima mi smo jedini predstavnici zakona, a možemo da stignemo i najbrže automobile!

VEŽITE SE, POJASEVI SPASAVAJU ŽIVOT!

Načelnik Uprave saobraćajne policije Vladimir Rebić, povodom sve češćih i tragičnijih saobraćajnih nesreća koje su se dogodile u poslednjih nedelju dana, podseća da sigurnosni pojas može da sačuva život putnika. Iako je dugo propis o obaveznom korišćenju bio mrtvo slovo na papiru, od 2001. usledile su kontrole, a od ovog avgusta pooštrena je provera i onih na zadnjim sedištima.

- Imali smo period od trideset godina, otkad je donet Zakon o bezbednosti saobraćaja 1982, po kome u Srbiji jeste propisano da svi putnici koriste sigurnosni pojas, da godinama to pravilo bude u zapećku - objašnjava Rebić. - Tek od 2001. krenuli smo sa pojačanom kontrolom vozača i putnika na prednjem sedištu. U ovom trenutku nivo korišćenja je negde oko 70 procenata.

Načelnik podseća na činjenicu da se ljudi mnogo više vezuju pojasom u Beogradu i većim gradovima, jer tu ima i više saobraćajne policije.

- Na području manjih mesta ljudi manje koriste pojaseve sve pod pretpostavkom - tu sam, brzo izlazim, neće mene, i onda nemaju naviku da se vezuju. Kada izađu na magistralni put, dešavaju se nezgode i oni ginu. 5 Inače, samo tokom prošle sedmice 7.000 vozača i putnika kažnjeno je jer nisu koristili sigurnosni pojas.

U tragedijama na srpskim putevima u poslednjih sedam dana poginulo je troje dece. Zakon štiti najmlađe tako što predviđa da ih roditelji obavezno smeste u posebna sedišta.

Vladimir Rebić 6 - Bezbednosne korpe su sada obavezne za decu do tri godine - kaže načelnik Rebić. - Zakon u ovom trenutku ne reguliše na koji način će dete biti vezano od treće do 14. godine, do kada se smatra detetom.

BROJ TRAGEDIJA SE MOŽE SMANjITI

* Stručnjaci kažu da se tragedije mogu smanjiti korišćenjem pojaseva i to, na prednjem sedištu za 50 odsto, a na zadnjem čak do 75 procenata.

* U ovom trenutku pojas na prednjem sedištu koristi 70 odsto ljudi, a na zadnjem tek od 3 do 4.

Ovaj vozač preterao je sa alkoholnim pićem

HEROJI IZ SENKE

U akcijama koje su poznate široj javnosti, kao što je spasavanje devojčice Maše Prenković iz ruku francuskih otmičara i hvatanje grupe Rumuna koji su varali građane na putevima, “presretači” su odigrali glavne uloge.

- Prvi smo primetili Rumune koji su nudili zlato, a onda i otimali novac - priča Marković. - Naš kolega je uspeo da stigne do devojčice koju su oteli iz naručja majke. Prvo smo imali pogrešnu dojavu o tablicama. Srećom, stigao je do tog automobila, da je samo pet sekundi zakasnio, ko zna šta bi bilo sa detetom, gde bi je bacili i da li bismo je onda pronašli.

Izvor: Novosti

2186