• 13 марта, 2017
  • 870

Правилник о компетенцијама за запослене у Mинистарству унутрашњих послова

Правилник о компетенцијама за запослене у Mинистарству унутрашњих послова

На основу члана 17. став 1. и члана 24. став 2. Закона о Влади („Службени гласник РС“, бр. 55/05, 71/05 – исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – УС, 72/12, 7/14 – УС и 44/14) и члана 129. став 3, а у вези са чланом 130. став 1. тачка 3) и члана 196. став 3. Закона о полицији („Службени гласник РС“, број 6/16),

Министар унутрашњих послова доноси Правилник о компетенцијама за запослене у Mинистарству унутрашњих пословаПравилник је објављен у „Службеном гласнику РС“, бр. 52/2016 од 6.6.2016. године, а ступио је на снагу 14.6.2016.

Члан 1.

Овим правилником прописују се компетенције за запослене у Министарству унутрашњих послова (у даљем тексту: Министарство).

Члан 2.

Компетенција представља скуп знања и вештина, црта личности и способности који обликују понашање запосленог и воде постизању очекиваних резултата на радном месту. Компетенције које се односе на специфична знања и вештине (у даљем тексту: техничке компетенције) потребних за делотворно обављање послова и задатака одређеног радног места, утврђују се у складу са законом и посебним прописима. Компетенције које представљају скуп понашања – црте личности и способности (у даљем тексту: базичне компетенције) потребних за делотворно обављање послова и задатака одређеног радног места, које је неопходно да имају сви запослени у Министарству, утврђују се, у складу са законом, овим правилником. Прописане техничке компетенције и базичне компетенције саставни су део описа посла радног места за запослене у Министарству.

Члан 3.

За све запослене у Министарству прописује се шест базичних компетенција, и то: служење грађанима; управљање променом; управљање учинком; лична делотворност; доношење одлука и рад са другима и руковођење

Члан 4.

Компетенције се исказују, процењују, прате и развијају у складу са одређеним индикаторима. Индикатори базичних компетенција су показатељи понашања на основу којих се утврђује да ли запослени има или нема предвиђене компетенције. Компетенције за руководећа радна места и за извршилачка радна места, разликују се по индикаторима. Базичне компетенције за запослене у Министарству унутрашњих послова, односно њихова дефиниција, сврха и индикатори, одштампани су уз овај правилник (Прилог), који чини његов саставни део.

Члан 5.

Овај правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије“. Број 3976/16-6 У Београду, 27. маја 2016. године

Министар, др Небојша Стефановић, с.р.

 

БАЗИЧНЕ КОМПЕТЕНЦИЈЕ ЗА ЗАПОСЛЕНЕ У МИНИСТАРСТВУ УНУТРАШЊИХ ПОСЛОВА
КОМПЕТЕНЦИЈА ДЕФИНИЦИЈА И СВРХА КОМПЕТЕНЦИЈЕ ИНДИКАТОРИ ПО НИВОИМА
ИЗВРШИОЦИ РУКОВОДИОЦИ
Руководилац оперативног нивоа Руководилац средњег нивоа Руководилац високог нивоа Руководилац стратешког нивоа
Служење грађанима ДЕФИНИЦИЈА: Потенцијал да се разумеју потребе грађана (и јавности) и запослених у Министарству (и организације). СВРХА: Стицање поверења у рад полиције Разуме важности свог посла за добробит грађана и колега. Разуме важности свог посла за добробит грађана и колега. Разуме важности свог посла за добробит грађана, запослених и организације. Разуме важности свог посла за добробит организације и јавности. Разуме важности свог посла за добробит организације и јавности.
Реагује правовремено. Реагује правовремено. Реагује правовремено. Одговорно и правовремено реагује на захтеве јавности. Одговорно и правовремено реагује на захтеве јавности.
Препознаје потребе грађана и запослених. Препознаје потребе грађана и запослених. Препознаје потребе грађана, запослених и организације. Препознаје потребе организације и јавности. Препознаје потребе организације и јавности.
Постављањем питања проверава да ли је разумео грађане и запослене. Постављањем питања проверава да ли је разумео грађане и запослене. Постављањем питања проверава да ли је разумео грађане и запослене. Промовише интересе организације у јавности и интересе јавности унутар организације. Успоставља двосмерну комуникацију са јавношћу.
Примењује планове и циљеве из своје надлежности, у складу са потребама грађана. Усклађује планове и циљеве из своје надлежности, са захтевима грађана. Усклађује могућности организације са потребама грађана. Објашњава јавности начин употребе финансијских средстава у организацији. Балансира друштвене потребе са финансијским ограничењима.
Личним примером доприноси поверењу јавности у рад полиције. Личним примером доприноси поверењу јавности у рад полиције. Личним примером доприноси поверењу јавности у рад полиције. Наступом и личним примером доприноси поверењу јавности у рад полиције. Наступом и личним примером доприноси поверењу јавности у рад полиције.
Управљање променом ДЕФИНИЦИЈА: Поступно планиран напор у прихватању иновација. СВРХА: Позитивно и конструктивно реаговање на промене и нове захтеве. Усваја и спроводи нове идеје. Уочава области рада које треба унапредити. Препознаје и развија нове системе и процедуре. Креира системе рада у складу са визијом. Креира визију и иницира промену.
Преузима одговорност за своју улогу у промени. Преузима одговорност за своју улогу у промени. Постепено и контролисано спроводи процес промене. Преузима одговорност за промену и ризике. Преузима одговорност за промену и ризике.
Разуме потребу и корист од промене. Показује иницијативу за унапређење резултата рада. Усклађује потребе и могућности за променом. Обезбеђује ресурсе за спровођење промене. Обезбеђује ресурсе за спровођење промене, реализацију стратешких циљева.
Прилагођава се на нове захтеве и начине рада. Подстиче сараднике на нове идеје. Користи расположиве ресурсе, да би спровео промену. Даје јасне смернице сарадницима у свим фазама промене. Даје јасне смернице сарадницима у свим фазама промене.
Спреман је да преузме нове улоге и одговорности у раду. Прилагођава се на нове захтеве и начине рада. Преузима одговорност за своју улогу у промени. Подстиче руководиоце да преузму одговорност у управљању променом. Показује личну посвећеност и веру у промене.
Користи расположиве ресурсе, да би спровео промену. Предвиђа и отклања ризике у управљању променом. Балансира традиционалне и нове начине у приступу раду.
Усваја и спроводи нове идеје. Подстиче запослене да преузму одговорност у управљању променом. Показује личну посвећеност и веру у промене.
Управљање учинком ДЕФИНИЦИЈА: Континуирано праћење радног постигнућа. СВРХА: Унапређење процеса и ефеката рада. Разуме задате циљеве. Поставља јасне и мерљиве циљеве. Поставља циљеве за своју организациону јединицу. Одређује циљеве за спровођење стратегије. Доноси стратегије у складу са визијом.
Оптимално користи расположиве ресурсе при остварењу задатака. Прати фазе процеса рада. Одређује приоритете. Прати поступак остварења стратешких цињева у складу са роковима. Обезбеђује ресурсе за реализацију стратегије.
Препознаје приоритете. При дефинисању циљева придржава се реалних временских рокова. Поставља циљеве који унапређују процес рада. Обезбеђује ресурсе за реализацију циљева. Узима у обзир претходна искуства добрих пракси.
Поштује временске рокове. Препознаје и отклања застоје у раду. Одговоран за остваривање организационих циљева. Препознаје приоритете у односу на постављене организационе циљеве.
Тражи смернице када је потребно. Препознаје приоритете. Препознаје и отклања застоје у раду. Узима у обзир претходна искуства добрих пракси.
Препознаје и извештава о застоје у раду. Оптимално користи расположиве ресурсе. Узима у обзир претходна искуства добрих пракси.
Прати фазе процеса рада. Оптимално користи расположиве ресурсе.
Лична делотворност ДЕФИНИЦИЈА: Усклађивање сопствених компетенција са стручним и етичким захтевима радног места. СВРХА: Професионализам (висок ниво успешности) на радном месту. Поуздано и одговорно поступа у извршавању радних задатака. Стрпљив је и концентрисан у пословима који захтевају дуже ангажовање. Доследан је у поступању. Учи и унапређује се. Управља професионалним стресом.
Поступа у делокругу своје надлежности. Учи из својих претходних искустава. Одлучан је и показује самопоуздање приликом изазова. Подноси несигурност, неизвесност и притиске ситуација. Отворено приступа сложеним ситуацијама.
Стрпљив је и концентрисан у пословима који захтевају дуже ангажовање. Уочава сопствена ограничења-није сујетан. Подноси несигурност, неизвесност и притиске ситуација. Одлучан је и показује самопоуздање приликом изазова. Доноси одлуке и када су непопуларне и тешке.
Учи из својих претходних искустава. У кризи остаје смирен и јасно мисли. Учи и унапређује се. Контролише емоције и не улази у расправе.
Уочава сопствена ограничења – није сујетан. Када је потребно преузима контролу над ситуацијом и показује ауторитет Контролише емоције и не улази у расправе. Доноси одлуке и када су непопуларне и тешке.
У кризи остаје смирен и јасно мисли. Доследан је у поступању Доноси одлуке и када су непопуларне и тешке. Доследан је у поступању.
Учи и развија знање и вештине. Спроводи одлуке и када су непопуларне и тешке. Уочава сопствена ограничења – није сујетан.
Одупире се притиску да донесе одлуку на брзину, када је потребно више времена.
Доношење одлука ДЕФИНИЦИЈА: Конструктивно реаговање након разматрања свих потребних информација. СВРХА: Функционисање и унапређење система. Сакупља информације и проверава њихову поузданост. Сакупља информације и проверава њихову поузданост. Систематичан је у приступу. Прикупља различита виђења ситуација и ствара слику проблема. Узима у обзир све важне изворе информација из организације.
Прави разлику између битних и небитних информација. Прави разлику између битних и небитних информација. Дефинише проблем и открива узроке. Истражује и открива важне чињенице које нису одмах доступне. Узима у обзир друштвени контекст.
Када је потребно, самостално доноси одлуке из своје надлежности. Одлуке доноси правовремено. Дели информације. Успоставља систем адекватне размене информација. Узима у обзир интерес Министарства.
Одлуке из своје надлежности доноси правовремено. Одговоран је за донете одлуке. Узима у обзир могуће резервне планове за решавање задатака. Предвиђа ризике и последице на основу расположивих информација. Врши процену ризика, трошкова и добробити.
Предвиђа ризике и последице одлука и информише непосредног руководиоца. Предвиђа ризике и последице одлука. Образлаже донете одлуке. Одговоран је за донете одлуке.
Налази нове начине да реши проблем. Добро процењује ризике. Образлаже донете одлуке.
Узима у обзир расположиве ресурсе.
Одговоран је за донете одлуке.
Рад са другима и руковођење ДЕФИНИЦИЈА: Рад са другима – успешно комуницирање и грађење стабилних односа са другима. Руковођење – пружање јасних смерница, делегирање, мотивисање и развој запослених. СВРХА: Рад са другима – успостављање добрих међуљудских односа са запосленима и грађанима. Руковођење – унапређење функционисања запослених. Говори јасно и разумљиво. Додељује задатке у складу са компетенцијама запослених. Додељује задатке у складу са компетенцијама запослених. Подстиче и подржава сараднике да развију вештине руковођења. Инспирише сараднике.
Сарађује са колегама размењујући знања, информација и искуства. Говори јасно, разумљиво и недвосмислено. Говори јасно, разумљиво и недвосмислено. Говори јасно, разумљиво и недвосмислено. Уважава различитости и промовише једнакости(у односу на пол, расу, статус, религију, позицију и сл.).
Уважава различитости и промовише једнакости (у односу на пол, расу, статус, религију, позицију и сл.). Развија међусобно поверење међу запосленима. Развија међусобно поверење међу запосленима. Тражи и даје повратну информацију. Уважава различитости у ставовима и мишљењима
Изражава своје мишљење уважавајући друге. Подстиче запослене на развијање личне одговорности и потенцијала. Обезбеђује да се компетентним сарадницима пружи шанса за даљи развој и/или напредовање. Обезбеђује да се компетентним сарадницима пружи шанса за даљи развој и/или напредовање. Комуницира са јавношћу јасно и недвосмислено..
Води рачуна о утицају свог понашања на друге. Уважава различитости у ставовима и мишљењима. Уважава различитости у ставовима и мишљењима. Уважава различитости у ставовима и мишљењима.
Уважава различитости у ставовима и мишљењима Тражи и даје повратну информацију. Тражи и даје повратну информацију. Инспирише сараднике.
Разуме своју улогу у тиму. Уважава различитости и промовише једнакости(у односу на пол, расу, статус, религију, позицију и сл.). Уважава различитости и промовише једнакости(у односу на пол, расу, статус, религију, позицију и сл.). Уважава различитости и промовише једнакости(у односу на пол, расу, статус, религију, позицију и сл.).
Конструктивно одговара на примедбе са којима се сусреће. Конструктивно одговара на примедбе са којима се сусреће. Ефикасно води групну дискусију.
Објективан је и непристрастан у односу са запосленима. Објективан је и непристрастан у односу са запосленима.
Препознаје и вреднује марљивост и истрајност сарадника. Ефикасно води групну дискусију.

Сличне вести

НАЈАВА НОВОГ ПОВЕЋАЊА ПЛАТА МИНИСТРА БРАТИСЛАВА ГАШИЋА ПРИЛИКОМ ОБИЛАСКА ПОЛИЦИЈСКИХ СЛУЖБЕНИКА У КОПНЕНОЈ ЗОНИ БЕЗБЕДНОСТИ

НАЈАВА НОВОГ ПОВЕЋАЊА ПЛАТА МИНИСТРА БРАТИСЛАВА ГАШИЋА ПРИЛИКОМ…

Дана 24.03.2024. године од стране министра унутрашњих послова господина Братислава Гашића и…
Изградња станова за припаднике снага безбедности

Изградња станова за припаднике снага безбедности

Влада Србије донела је на јучерашњој седници Закључак о локацији на којој…
ПРЕТЊА И НАПАД НА ПОЛИЦАЈЦА – ПРЕТЊА И НАПАД НА ДРЖАВУ

ПРЕТЊА И НАПАД НА ПОЛИЦАЈЦА – ПРЕТЊА И…

Независни синдикат полиције је дубоко разочаран одлуком судије за претходни поступак у…