03.07.2020

Број чланова

Добродошли на сајт јединог репрезентативног синдиката у МУП-у!

Попио сам кило вињаје и још мало од друге флаје

1. јануара 2015.

Возач коме је измерено 4,2 промила алкохола у крви није заплитао језиком. Певач бесан што га не контролишу када је трезан.

Попио сам само једну чашицу. Ви бисте и крв да ми узмете. То што апарат показује је од синоћ, тад јесам био пијан, сад нисам. Од јутрос само сок пијем.
download
Ово је само један у низу многобројних изговора које возачи у Србији користе када их полиција ухвати за воланом у алкохолисаном стању.

Актери готово свакодневних несвакидашњих ситуација су „обични“ људи, али и многе јавне личности из света естраде, политике, спорта, открили су у предновогодишњој патроли улицама Београда Владан Кузмановић и Бранко Маринковић, саобраћајци са вишедеценијским стажом, пишу Новости.

Млади возачи
Последњих месеци доста се у јавности говорило о „бахатим младим возачима“, али саобраћајци кажу да не би требало све генерализовати. „Током година рада виђали смо свакакве људе за воланом, и младе и старе. Често се деси да зауставимо аутомобил са млађим возачем и изненадимо се када видимо да поштују све прописе и да се поред тога врло културни и фини“, каже Маринковић.
Кузмановић, док на Топчидерској звезди крајичком ока осматра ситуацију, открива нам један од највневероватнијих случајева. Догодило се то када је у рутинској контроли зауставио шездесетогодишњег возача, који је у аутомобилу био са супругом и двоје унучића.

„Дао сам му алкометар и када је дунуо, умало нисам пао у несвест. Писало је 4,2 промила алкохола у крви“, присећа се полицајац. „Када сам га питао шта је пио, рекао ми је без устезања: „Кило вињаје и још мало од друге флаје“. Нормално је причао и није заплитао језиком, а када сам га позвао да изађе из аутомобила, без проблема је стајао на ногама.

Са друге стране, каже Кузмановић, има оних који вло лоше подносе алкохол, па се деси да задремају у колима док се превозе на трежњење.

„Ипак, већина се отрезни када их сместимо на задње седиште полицијског возила“, каже Кузмановић. „Памтим и случај када смо пре неколико година зауставили жену, средњих година, у видно алкохолисаном стању. Рекли смо јој да се паркира поред пута где је било узвишење. Онда је отворила врата и покушала да изађе. Изгубила је равнотежу и преврнула се на сувозачево место, а ноге су јој одлетеле увис. Стварно је било тешко остати озбикљан у таквој ситуацији.

Црне бројке
Од почетка 2014. године до краја новембра у саобраћајним несрећама у Србији је погинуло 111 младих до 27 година. У саобраћајним незгодама које су изазвали млади до 27 година од почетка године погинуло је 74 људи, тешко је повређено 485, а лакше повреде у удесима које су изазвали млади задобило је 2.249 особа. Према подацима МУП, од 1. јануара до 30. новембра у саобраћајним удесима је тешко повређено 832, а лакше 4.773 младих до 27 година. Најчешћи узроци саобраћаних незгода које су изазвали млади до 27 година били су неприлагођена брзина кретања, управљање возилом под дејством алкохола, као и недовољно искуство у управљању возилом.
Полицајци Владан и Бранко кажу да није реткост да ухвате јавне личности у алкохолисаном стању, а недавно им се догодила анегдота са једним нашим познатим певачем. Те вечери су насумично заустављали аутомобиле, када се поред њих самоиницијативно паркирао аутомобил. Возач је спустио прозор и, како кажу, полуљутито их питао зашто њега нису зауставили.

„Па, сваки пут када сам пијан, ви ме зауставите и пишете ми казну. Сад када сам трезан и наиђем на вас, ви ме пустите да прођем“, одбрусио им је певач.

Бранко Маринковић каже да му се одмах „извинио“ и рекао да га није препознао, али да би га у супротном сигурно тестирао на алкохол. Нажалост, возачи праве и многе друге прекршаје.

„Казне често пишемо због невезивања сигурносног појаса, али и тада постоје оправдања. Лети нам кажу да им смета појас јер је много вруће, па се зноје под њим. А зими обрну причу, па се жале да им је јакна велика и да им је тешко да вежу појас преко ње. Шта год да ураде, људи увек траже неки изговор, ма колико да је бесмислен“, каже Маринковић.

Некада они који буду ухваћени у прекршају користе и претње како би се извукли.Саобраћајци кажу да им се дешавало да направе записник и да онда возач запрети како ће их пријавити да су му тражили мито, пишу Новости.

„Такве ствари се углавном лако провере, поготово ако постоји запис прекршаја на радару или алкотесту. Такође, има возача који када их сними радар у првом тренутку не верују да су прекорачили брзину. Чак умеју да буду врло бахати. Онда, када погледају снимак, одједном постану љубазни“, кажу саобраћајци.

Једна од „омиљених“ метода за избегавање казни, тврди Кузмановић, јесте када се возачи праве да нису видели патролу која их зауставља. Како каже, „само подигну главу и гледају у звезде“.

„Онда ми кренемо за њима, зауставимо их и питамо зашто нису стали, а они се као изненаде. Углавном кажу да нас нису видели, јер су се нешто загледали“, прича Владан Кузмановић.

Маринковић се присећа и анегдоте његовог колеге, који је годинама био у пратњи „паука“ и писао казне за непрописно паркирање.

„Човек има врло необично име, Цвеће Гатало. Једном приликом ’подигли’ су аутомобил жени која се непрописно паркирала код зграде скупштине. Она је касније дошла у полицијску станицу да се жали. Гаталов шеф је тада питао у чему је проблем, а она је рекла да је тачно то што у записнику стоји да је била паркирана непрописно, али да никакво цвеће није газила“, присећа се Маринковић.

Извор: Мондо

Корисни линкови