19.05.2019

Број чланова

Број чланова НСП 20.072

Script selection

ћирилица | latinica
Добродошли на сајт јединог репрезентативног синдиката у МУП-у!

Специјалистичке струковне студије

24. новембра 2014.

Форензика

Специјалистичке струковне студије Форензика
из форензичке физичке хемије и менаџмента форензике
на Факултету за физичку хемију и Факултету безбедности

План организације и извођења наставе на специјалистичким струковним студијама – Студије безбедносног менаџмента и Студије Форензике у школској 2013/2014. години (ПДФ филе, 153КБ)

Специјалистичке струковне студије (студијски програм) Форензика су уређене Статутом Факултета за физичку хемију и Статутом Факултета безбедности као заједничке струковне студије са два модула: 1. модул студија који се остварује на Факултету за физичку хемију и 2. модул који се остварује на Факултету безбедности.

Специјалистичке струковне студије Форензика имају за циљ оспособљавање кадрова за обављање специјалитичких послова и задатака у службама и институцијама безбедности и заштите из области форензичке физичке хемије и менаџмента у области форензике.

По завршетку специјалистичких струковних студија Форензика стиче се звање Специјалиста струковних студија Форензика. Додатак, односно опис дипломе садржи наводе о завршеним модулима и предметима модула, као и звање у складу са изабраним модулом.

Специјалистичке струковне студије Форензика садрже све елементе који су утврђени Законом и Статутом Факултета за физичку хемију и Статутом Факултета безбедности. Трају годину дана (два семестра) у минималном обиму од 60 ЕСПБ. Студије садрже 4 (четири) предмета, 3 (три) обавезна и 1 (један) изборни, као и специјалистички рад.

Специјалистичке струковне студије Форензика су виши ступањ образовања у односу на образовање стечено током основних студија. Оне се настављају на основне студије Факултета за физичку хемију, односно Факултета безбедности, или њима стродних факултета. У случајевима да студент са ових или стродних факултета, који је завршио основне студије, а нема стечена знања потребна за Специјалистичке струковне студија Форензика, на исте се уписује у складу са Статутом Факултета за физичку хемију и Статутом Факултета безбедности.

Финансирање Специјалистичких студија Форензика обезбеђују студенти или организације које су их на исте упутили. Цену Студија предлаже Наставно-научно веће матичног факултета на коме се студије изводе, а утврђује их Савет надлежног факултета.
Табела: Специјалистичких струковних студија Форензика, Модул 1.

Упис на Факултету за физичку хемију

Распоред предмета и специјалистичког рада по семестрима

шифра назив предмета семестар статус часови активне наставе
предавања/вежбе/ДОН
ЕСПБ
1. Правни основи форензике (ФБ) 1 обавезни 2 / 2 / 6 8
2. Увод у форензику (ФФХ) 1 обавезни 2 / 2 / 6 8
3. Форензичка физичкохемијска анализа (ФФХ) 2 обавезни 2 / 2 / 6 8
4. ДНК анализа (ФФХ) 2 изборни 2 / 2 / 6 8
5. Документна техника (ФФХ) 2 изборни 2 / 2 / 6 8
6. Криминалистичка методика (ФБ) 2 изборни 2 / 2 / 6 8
часова обавезне активне наставе по предмету: 60

шифра назив семестар статус часови активности
6. Специјалистички рад (ФФХ) 1,2 обавезни 28 28
Табела: Специјалистичких струковних студија Форензика, Модул 2.

Упис на Факултету безбедности

Распоред предмета и специјалистичког рада по семестрима

шифра назив предмета семестар статус часови активне наставе
предавања/вежбе/ДОН
ЕСПБ
1. Правни основи форензике (ФБ) 1 обавезни 2 / 2 / 6 8
2. Криминалистичко-форензичка обрада лица места (ФБ) 1 обавезни 2 / 2 / 6 8
3. Основи форензичке физичкохемијске анализе (ФФХ) 2 обавезни 2 / 2 / 6 8
4. ДНК анализа (ФФХ) 2 изборни 2 / 2 / 6 8
5. Документна техника (ФФХ) 2 изборни 2 / 2 / 6 8
6. Криминалистичка методика (ФБ) 2 изборни 2 / 2 / 6 8
часова обавезне активне наставе по предмету: 60

шифра назив семестар статус часови активности
6. Специјалистички рад (ФФХ) 1,2 обавезни 28 28

Тренутно има 41 коментара

  1. DEJAN каже:

    Upravo zbog toga smo tu gde jesmo, jer su nam rukovodioci vaspitačice i menadžeri, a ljudi sa stručnim policijskim školama pozornici.

    1. Socca каже:

      Poštovani kolega, nisam mogao da odolim tvom komentaru, pa te molim da prokomentarišeš sledeće. Naime, pronašao sam sebe u tvom komentaru. Završio sam 4 godine SŠUP-a u Sremskoj Kamenici, počeo sam kao pozornik, prošao gotovo sve policijske poslove, radio u krim. operativi, trenutno pomoćnik komandira PI, 3 puta sam nagrađivan povodom Dana Ministarstva, Slave i Dana policije, u međuvremenu sam završio specijalističke strukovne studije – specijalista menadžer u saobraćaju 240 ESPB. Da li po tebi zbog toga nisam dovoljno stručan da bih bio starešina?

  2. gorcilo каже:

    Odlicno rečeno Dejane

  3. zoran каже:

    Tu se radi o cistoj diskriminaciji pol. sluzbenika koji imaju zavrsene specijalisticke strukovne studije, u odnosu na pol .sluzbenike koji imaju zavrsene osnovne akademske studije. Da bi svima bilo jasnije od 2005. godine ne postoji 6 i 7 stepen strucne spreme vec su uvedeni 1,2 i 3 stepen Visokog obrazovanja. Strukovni specijalisti spadaju u 2 stepen tj. u vecem su rangu u odnosu na lica koja zavrse fakultet u trajanju od cetiri godine jer su oni 1.stepen, dok je najvisi 3 stepen- doktorat. MUP time krsi zakon o visokom obrazovanju i zakon o drzavnim sluzbenicima jer od 2005. godine nije uskladio svoja podzakonska akta sa tim zakonima i pokusava da izjednaci osnovne akademske studije, koje su 1. stepen i specijalisticke strukovne studije koje su 2., visi stepen obrazovanja jer se radi o postdiplomskim studijama. Tako u novom Zakonu o unutrasnjim poslovima predvidjaju da specijalisticke strukovne studije maksimalno marginalizuju tako sto ce npr. pol.sluzbenik koji ima zavrsene te studije moci da napreduje u Policijskoj stanici najvise do ranga pom. komandira. MUP treba da predvidi u zakonu da je za radno mesto potrebno imati 1, 2 ili 3 stepen obrazovanja a ne da to bude uslovljeno bodovima koji ne bi smeli da budu uslov za radno mesto.

  4. specijalista strukovnih studija каже:

    Nije problem ni da li su sprecijalisti strukovni vaspitači ili specijalisti forenzičari? I vaspitači su završili pedagoško-andragoške nauke iz kojih može da se koristi znanje i u policiji. Problem je što niko od strukovnih specijalista ne može da napreduje do najviših oficirskih zvanja nego će ostati podoficiri ceo život a svi drugi državni službenici mogu da napreduju sa tim zvanjima do viših savetnika. Nemojte produbljivati jaz, nego ga prevaziđite.

    1. David каже:

      Poštovani,Završio sam Banja Luka College, Banja Luka, u trajanju od 3 gidone i ostvario 180 ETCS .Vidio sam nedavno na njihovom sajtu da imaju potpisan sporazum o saradnju sa FTN-om u Novom Sadu. Zainteresovan sam za upis na specijalističke studije na FTN-u. Da li ispunjavam uslove i znate li koja je cijena studija?Srdačan pozdravVA:F [1.9.22_1171]please wait…VA:F [1.9.22_1171](from 0 votes)

  5. zoran каже:

    Недавно је, на предлог Владе Републике Србије, Народна скупштина усвојила Закон о изменама и допунама закона о државним службеницима где су специјалистичке струковне студије адекватно вредноване и то према Закону о високом образовању, који је опет усклађен са европским законима. У том закону где је „виши саветник“ највише звање стоји : “За рад на пословима у звању вишег саветника државни службеник мора да има стечено високо образовање на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету и најмање седам година радног искуства у струци“.Ту видимо да се нигде не поставља услов да неко има 300 или 400 ЕСПБ бодова, да би био руководилац, већ што је и нормално гледа се степен високог образовања.
    Да би нови Закон о унутрашњим пословима и полицији био у складу са захтевима Европске уније, потребно је да се правилно усклади са Законом о изменама и допунама закона о државним службеницима, Законом о високом образовању и Законом о државној управи и другим позитивно-правним прописима у нашој земљи. То је такође потребно ради каснијег доношења подзаконских аката (правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места, табела систематизације где сада нису видљиве специјалистичке струковне студије и сл.) који могу да се различито тумаче или евентуално да се злоупотребе. Специјалистичке струковне студије нису курс већ студије другог степена високог образовања!

  6. zoran каже:

    Недавно је, на предлог Владе Републике Србије, Народна скупштина усвојила Закон о изменама и допунама закона о државним службеницима где су специјалистичке струковне студије адекватно вредноване и то према Закону о високом образовању, који је опет усклађен са европским законима. У том закону где је „виши саветник“ највише звање стоји : “За рад на пословима у звању вишег саветника државни службеник мора да има стечено високо образовање на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету и најмање седам година радног искуства у струци“.Ту видимо да се нигде не поставља услов да неко има 300 или 400 ЕСПБ бодова, да би био руководилац, него се, као што је и нормално, гледа степен високог образовања.
    Да би нови Закон о унутрашњим пословима и полицији био у складу са захтевима Европске уније, потребно је да се правилно усклади са Законом о изменама и допунама закона о државним службеницима, Законом о високом образовању и Законом о државној управи и другим позитивно-правним прописима у нашој земљи. То је такође потребно ради каснијег доношења подзаконских аката (правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места, табела систематизације где сада нису видљиве специјалистичке струковне студије и сл.) који могу да се различито тумаче или евентуално да се злоупотребе. Специјалистичке струковне студије нису курс већ студије другог степена високог образовања!

    1. specijalista strukovnih studija каже:

      За Зорана

      Колега није однедавно што се тиче специјалистичких струковних студија, тако је од 2009. године. Ове задње Измене и допуне закона о државним службеницима односе се на основне академске студије од 240 бодова којима је дозвољено да такође напредују као и ми до ВИШЕГ САВЕТНИКА. Значи то је одавно на снази барем што се нас (ССС) тиче. Значи одавно смо дискриминисани а не од скора! Ми на блогу о томе пишемо већ годинама и драго нам је да сте се и Ви из полиције укључили у “борбу“ за права струковних специјалиста. Морате и Ви да загризете, ми јесмо, били смо на више адреса и већ смо се организовали. Ваш закон је Lex specialis у односу на Закон о раду и Закон о државним службеницима али мало је дегутантно да једино Би не можете да досегнете до највиших звања у оквиру високе стручне спреме као и сваки други чиновник у сваком другом министарству у и истој земљи.

  7. specijalista strukovnih studija каже:

    Strukovno udruženje policije formiralo je Radnu grupu čiji cilj je analiza i dopuna Nacrta Zakona o unutrašnjim poslovima želići time da iskaže volju i želju da uzme aktivno učešće u izradi i kreiranju Zakona o unutrašnjim poslovima kao jednom od najbitnijih i suštinskih pravnih akata koji regulišu materiju u vezi sa organizacijom, nadležnošću, delokrugom rada, radnim odnosima, kontrolom rada policije, policijskim ovlašćenjima, finansiranju, oblicima saradnje i ostalo.

    Kako postoji realna potreba usklađivanja Zakona o unutrašnjim poslovima sa ostalim zakonima Republike Srbije koji su doneseni nakon važećeg Zakona o policiji kao i u segmentima u kojima se drugim zakonima prožima neki segment policijskog postupanja i pomoći ostalim organima, a koje nije propisano Zakonom o policiji neophodno je sačinjavanja održivog, primenjivog, celishodnog i svrsishodnog zakona sa svim kvalitativnim elementima.

    Sačinjavanje takvog akta neophodno je i da bi se izvršila reorganizacija MUP koja je preko potrebna a u cilju efektivnijeg i efikasnijeg delovanja policije, te kako bi se anulirale negativne pojave koje su decenijama degradirale i izjedale MUP kao što su nepotizam, kronizam, lobiranje i korupcija.

    Takođe je neophodno da se policijska profesija konačno posle više od dva veka, izbori za struku u smislu da isključivo adekvatni obrazovni profili obavljaju određene poslove u MUP, kao i da lica sa određenim stečenim stručnim, akademskim i naučnim zvanjem jedino mogu biti raspoređeni na određena sistematizovana radna mesta.

    Strukovno udruženje policije stoga želi da da svoj stručan doprinos materiji koja će se ticati svih nas profesionalnih pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova.

  8. specijalistia struk.studija каже:

    Свака част Струковном удружењу полиције, али морам да кажем шта је суштина проблема. МУП НЕ ПРИЗНАЈЕ СПЕЦИЈАЛИСТИЧКЕ СТРУКОВНЕ СТУДИЈЕ. МУП признаје први степен струковних студија али не признаје други степен струковних студија, тј. специјалистичке струковне студије и тиме се људи који имају завршене те студије спречавају у напредовању. МУП је специјалистичке струковне студије за које је потребно 4 године студирања изједначио са вишим школама по старом, неважећем, закону о високом образовању, које су трајале две године. Погледајте само овај апсурд са чланом у Преднацрту новог закона о унутрашњим пословима, који се односи на чинове где додељујићи исти чин људима који су завршили основне струковне студије и онима који су завршили специјалистичке струковне студије, а чин заставника и наредника је исти, подофицирски чин, маргинализују специјалистичке струковне студије, које су по Закону о вискоком образовању студије другог степена. То је бацање прашине у очи. Занемарује се степен образовања Нормално би било да лице које има завршене спец. струк. студије може да напредује од чина потпоручника до чина пуковника. С обзиром да сте основали радну групу молим Вас да се ангажујете у складу са Вашим могућностима и предузмете активности које ће имати за циљ заштиту права радника МУП-а који имају или ће имати завршене специјалистичке струковне студије или однедавно најновији вид струковних студија – мастер.

  9. Pera Kojot каже:

    Pismo upuceno gospodinu Amadeu Votkinsu, specijalnom savetniku ministra unutrasnjih poslova i jednom od glavnih igraca u iyradi novog Zakona>

    Поштовани господине Воткинс

    Обраћа вам се се група полицијских службеника – старешина МУП-а Републике Србије у циљу скретања пажње на нови Закон о полицији, или унутрашњим пословима, чији се преднацрт може наћи ових дана на разним сајтовима на интернету.

    Господине Воткинс, као дугогодишњи полицијски службеници МУП-а Републике Србије, морамо да Вам укажемо на неке мањкавости овог преднацрта Закона, са жељом да их добро проучите и по могућству исте уважите приликом доношења Закона:

    • Прва примедба се односи на то да ће да се у ЦОП на основну обуку за полицијске службенике прима лице које има четврти степен – сматрамо да је то лош предлог из разлога да смо имали јако лош одзив квалитетних полицијских службеника и са четвртим степеном, по нама треба навести да има завршену средњу стручну спрему, а у каснијем вршењу тријажа обратити пажњу на квалитет самих кандидата без обзира на завршен степен стручне спреме, јер ко нам гарантује да ће полазник са четвртим степеном бити бољи од оног са трећим.
    • Друга примедба се односи са увођење чинова у полицију – сматрамо да је то велика грешка, јер полиција треба да буде демократски окренута према грађанима и институцијама. Полиција није исто што и војска и ту треба направити разлику. Такође, полиције у нашем окружењу немају чинове него звања (нпр. Хрватска која је у Европској унији ЕУ, Црна Гора итд.) и сматрамо да је примерније да полицајац има звање нпр. „полицајца прве класе“, него наредника, односно заставника прве класе, јер ми ипак нисмо војна формација. Ако ће се то увести да би се задржао чин генерала, због појединаца којима је то једини сан, без обзира на квалитет и стручност онда то није довољан и оправдан разлог.
    • Трећа примедба се односи на само разврставање чинова – са средњом стручном спремом – опет водници – искрено шта полицијски службеник који ради у дежурној служби, ауто патроли итд. води, па нема он вод војника и веома је неприхватљиво и неозбиљно рећи ја сам полицијски службеник старији водник Петар Петровић – по нама видети да једино чинове задрже посебне јединице полиције које имају ткз. војно уређење сај, птј, бригада полиције!
    • Четврта примедба се односи на увођење нових чинова – заставничких, тако да поред наредника имао и сада заставнике – нејасно је и потпуно нелогично увођење овакве врсте чинова. Сама подела чинова у пракси није изводљива и унеће конфузију међу полицијске службенике. По овом Закону, све старешине у полицији требају да имају најмање 300 ЕСПБ бодова и сви су изједначени по том предлогу, па и за командира полицијске станице и за директора полиције важе исти услови. Да ли нам у полицији стварно толико треба магистара који су сад еквивалентни звању мастера. Да ли господине Воткинс, код вас у Великој Британији, сваки старешина има завршене мастер студије? Лично у то не верујемо! Ево примера у пракси: један од колега је завршио државни правни факултет у трајању од четири године по новом Законо о високом образовању, нема 300 већ 240 ЕСПБ бодова и тренутно је командир једне полицијске станице прве категорије у Београду.
    • Има звање полицијског саветника. Уз то има 20 година радног исуства и каријерно је напредовао степеник по степеник (позорник, ауто патрола, вођа сектора, помоћник командира, заменик командира и командир). Нема новаца да плати мастер студије које су на озбиљним државним факултетима око 1.500 евра (јер знате оно подстанар, жена не ради, деца у средњој школи) и сад по овом Закону, он ће изгубити то своје звање које је поштено стекао и добиће звање старијег заставника и оно у ствари што је најважније смањиће му се лични доходак и то значајно. Остаје питање, како га решити, а таквих је у полицији много!!! Други пример је полицијски службеник који је завршио Вишу школу унутрашњих послова, касније основне студије на Факултету безбедности и на крају специјалистичке струковне студије на том истом факултету и има 240 ЕСПБ бодова. Има звање главног полицијског саветника. Такође је каријерно напредовао, има 25 година радног стажа и тренутно је начелник једног одељења. У Скупштини Србије треба изгласан је предлог Закона о високом образовању, где се уводи нови степен стручне спреме струковни мастер (такође треба онда увести и овај назив у Закон, јер поред мастера академских студија, закон сад предвиђа и звање струковни мастер – PROFESSIONAL MASTER), он такође нема новаца да плати још једну годину школовања која неће бити испод 2.000 евра, сад по овом закону добиће звање старијег заставника прве класе и мању плату. Трећи пример је колега који је завршио четворогодишње основне академске студије на Криминалистичко полицијској академији и има 240 ЕСПБ бодова, на радном месту је командир полицијске испоставе, нема такође новаца да заврши мастер студије итд.Четврти пример је колега који је завршио државни правни факултет по Закону о високом образовању пре 2006. године и има VII1 степен стручне спреме и на радном месту је начелника одељења у Дирекцији полиције. Иако је скупштина изједначила да су такви примери дипломираних студената изједначени са мастером, он ипак нема 300 ЕСПБ бодова, а по овом Закону за чинове мајора, потпуковника и пуковника обавезан је износ од 300 ЕСПБ бодова. ШТА ОНИ СВИ ДА РАДЕ АКО СЕ ДОНЕСЕ ОВАКАВ ЗАКОН??? Сада ћемо навести примере неких важних државних институција који су у скорашње време расписали конкурсе, да видетиу како су други државни органи поштујући Закон о државним службеницима расписали конкурсе за поједина радна места. Доставићемо вам копије конкурса који је расписала Служба за управљање кадровима Владе, где имате расписан конкурс за ЗАМЕНИКА ГЕНЕРАЛНОГ СЕКРЕТАРА ВЛАДЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ, где је потребно да именовани има стечено високо образовање из научне области правне науке на студијама другог степена (дипломске академске студије – мастер, специјалистичке академске студије, специјалистичке струковне студије), односно на основним студијама у трајању од најмање 4 године; положен државни стручни испит за рад у државним органима; најмање 9 година радног искуствa у струци; држављанство Републике Србије; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.
    • Такође иста служба је расписала конкурс за Министарство правде и државне управе, радно место ПОМОЋНИК МИНИСТРА – РУКОВОДИЛАЦ СЕКТОРА ЗА НОРМАТИВНЕ ПОСЛОВЕ. Услови за ово радно место су стечено високо образовање из научне области правне науке на студијама другог степена (дипломске академске студије – мастер, специјалистичке академске студије, специјалистичке струковне студије), односно на основним студијама у трајању од најмање 4 године; положен државни стручни испит за рад у државним органима; најмање 9 година радног искуства у струци; знање енглеског језика; држављанство Републике Србије; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.
    • Па зар је могуће да за оваква радна места, господине Воткинс сложићете се мало комплекснија него начелник одељења једне полицијске станице или исто таквог одељења у једној Управи у дирекцији полиције, могу конкурисати и они који имају четворогодишњи факултет по новом Закону (240 еспб) или завршене специјалистичке струковне студије (240 еспб) , а код нас то није могуће. Зар је могуће да ће се од наших старешина тражити да имају већу стручну спрему од помоћника министара у појединим министарствима.
    • Зар полиција увек мора да штрчи и да одудара од других, зашто су увек њени припадници у подређенијем положају него остали државни службеници. Каријерно напредовање је по нама једно паметно решење, али се поставља питање, које ће се решење наћи за такве кадрове који нису каријерно напредовали, a таквих је такође немали број у МУП-у.
    • Наш предлог је, да убудуће за радна места буду тражене искључиво стручне школе, да се радна места поделе на оне са средњом стручном спремом, оне до 180 ЕСПБ бодова (што је некада била виша стручна спрема), до 240 ЕСПБ (што је једнако некадашњем VII/1 степену стручне спреме), и евнентуално до 300 ЕСПБ бодова, нпр. за директора полиције или евентуално начелнике Управа. Даље, какви су планови и шта се смера за те људе, ако овакав Закон прође, у МУП-у је таквих примера милион, што старешина, што извршилаца са Високом стручном спремом по Закону о високом образовању од 2006. године мало је оних који имају завршене мастер студије и 300 ЕСПБ бодова, да ли ће служба да им омогући додатно школовање, да ли ће задржати радна места иако немају довољан број бодова итд., много је оваквих питања и зато господине Воткинс морате обратити пажњу и на овакве ствари.
    • Пета примедба се односи на то, да у закон морају да уђу и платни разреди, да се такође врста одговорности која објективно постоји за поједина радна места другачије вреднује, јер сложићете се није исто бити полицијски службеник у Крагујевцу, Београду или Нишу.
    • Шеста примедба се односи на то шта полицијски службеници могу да раде ван свог радног времена – потребно је таксативно навести који су то послови, водећи рачуна о томе да постоје сијасет послова које би полицијски службеници могли да раде, а да не наруше ауторитет и достојанство професије којом се баве.
    • Седма промедба је на то да се у Закон мора уврстити и Криоминалистичко полицијска академија, која би школовала потребан кадар за потребе полиције и то тачnо онолики број који је потребан МУП-у, а не као до сада сваке године нам излази по 200 свршених дипломираних студената криминалистике, а ми их не примамо, већ предност дајемо факултетима, која немају ама баш никакве везе са полицијом.

    Поштовани господине Воткинс, слажемо се да реда мора бити и да се он мора увести, јер га није било од формирања ОЗНЕ и УДБЕ илити од 1945. године, али вас молимо да пре него донесете Закон добро размислите о сваком нашем предлогу, јер морате се сложити снама ми нисмо само бројеви на значки коју поштено носимо, већ и часни и поштени људи који раде тежак, али надасве частан и тежак посао!!!

    ПОЛИЦИЈСКИ СЛУЖБЕНИЦИ МУП-А РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

    1. anoniman каже:

      Kolege, to pismo treba da uputite i SEKRETARIJATU MINISTARSTVA!

      1. Elias каже:

        To je jako zanimljivo pianjte i o tome se da raspravljati. Zapravo iz tog pitanja proizlazi jedna kompletna nova tema a to je razlike između regionalnog i internacionalnog online tržišta. Ja osobno mislim da su osnove stvari odnosno sama suštin regionalnog i internacionalnog marketinga u principu iste. Kanali kojima se vrši promocija su slicni, sve to danas radi na isti kalup ali moramo uzeti u obzir da osoba koja zna napraviti hype u regiji na ovom malom tržištu ne mora nužno znati napraviti hype u internacionalnom tržištu koje je ogromno i gdje je teže progurati proizvod VA:F [1.9.22_1171]please wait…VA:F [1.9.22_1171](from 0 votes)

  10. полицајац прве класе каже:

    Vala svaka vam je na mestu, neka ste mu uputili pismo, jer ovaj Zakon o unutrasnjim poslovima treba doneti nakon misljenja javnog menjenja, treba cuti misljenje onih koji direktno ucestvuju u tome!!!Bravo

  11. Profesionalac каже:

    Ja sam prvo zavrsio Srednju skolu unutrasnjih poslova u Kamenici u trajanju od 4 godine, pa VSUP koja je trajala pet semestara ili 2,5 godine, pa osnovne studije na Fakultetu bezbednosti u trajanju od 3 godine i na kraju Specijalisticke strukovne studije na Fakultetu bezbednosti, tako da ukupno imam 240 espb, imam 25 godina radnog staza, radim u UKP, priznata mi je strucna sprema i imam zvanje glavnog policijskog inspektora. Nemam novaca da nastavim skolovanje, jer imam sina i cerku koji studiraju i sta ce se sad desiti novim Zakonom, obrisace me kao gumicom, uzeti mi ono sto sam posteno stekao i uz redovan rad se sam skolovao i placao skolarinu, uzeti mi zvanje i vratiti me na podoficirski cin i smanjiti mi platu za 15 hiljada…..jbg pa kakva je to reoorganizacija, pa valjda treba da idemo napred, a koliko vidim mi se vracamo dva koraka unazad…..steta ako ovakav Zakon stvarno prodje…..

    1. specijalista strukovnih studija каже:

      Pa necemo to dopustiti kolega! Nismo mi majmuni da nas majmunisu! Specijalisticke strukovne studije su studije 2. stepna i za Ministarstvo trgovine i Ministarstvo zdravlja i za sva ministarstva u Vladi pa samim tim i za Ministarstvo policije. Svaki drzavni sluzbenik u svim ministarstvima moze da napreduje do najvisih zvanja, tj. do viseg savetnika pa onda mora i u policiji. Ne moze Lex Specijalis da ukine specijalisticke strukovne studije nikakvim dekretima i direktivama. Ti si kolega (nisam u policiji ali sam strukovni specijalista)jedan od primera kako treba da se napreduje do pukovnika ili cak generala (posle zavrsene generalske skole) jer si pravi policajac u svakom najboljem smislu te reci. Ti treba da si ponos MUP-a i sa visokim obrazovanjem 2. stepena i sa tolikim radom u sluzbi treba da imas najvisi cin u celoj jedinici a ne da pricamo kako ce te neki nerazumni ljudi (citaj budale) vratiti na cin zastavnika ili narednika.

    2. Eneng каже:

      Cao, dugo pratim tvoj blog i olcidan je Ono sto me buni je kod ovoga sto delis obrazovanje na formal i non formal. Da li i drugi rade to tako? Danas sam pitao jednu osobu sto radi u HR sektoru i on mi kaze da neformalno obrazovanje stavim u odeljak others na europass formatu. Ne znam sta sada da radim

  12. Miki каже:

    РЕПУБЛИКА СРБИЈА
    ВЛАДА
    Служба за управљање кадровима
    Београд

    На основу члана 68. став 1. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07 – исправка, 116/08 и 104/09), члана 17. став 2. и члана 20. Уредбе о спровођењу интерног и јавног конкурса за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 41/07 – пречишћени текст и 109/09), Служба за управљање кадровима оглашава
    ЈАВНИ КОНКУРС ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ПОЛОЖАЈА

    Орган у коме се попуњава положај:

    Министарство унутрашњих послова – Нови Београд, Булевар Михајла Пупина 2

    Положај који се попуњава:

    Секретар – положај у трећој групи

    Услови: стечено високо образовање на студијама другог степена (дипломске академске студије – мастер, специјалистичке академске студије, специјалистичке струковне студије), односно на основним студијама у трајању од најмање четири године; положен државни стручни испит за рад у државним органима; најмање девет година радног искуства у струци; држављанство Републике Србије са пребивалиштем у Републици Србији; психофизичка способност; да не постоје безбедносне сметње; да се не води кривични поступак за кривична дела која се гоне по службеној дужности; да учесник конкурса није осуђиван због кривичног дела за које се гони по службеној дужности; да није осуђиван на казну затвора у трајању дужем од три месеца и да му није радни однос престао због тешке повреде службене дужности правноснажном одлуком надлежног органа, односно да му радни однос у правном лицу са јавним овлашћењима није престао због повреде радне обавезе или непоштовања радне дисциплине.

    1. specijalista strukovnih studija каже:

      Odlicno! Sada to isto treba da stoji i u svim podzakonskim aktima MUP-a, kao sto su pravilnici, tabele sistematizacije i sl.

  13. Miki каже:

    РЕПУБЛИКА СРБИЈА
    ВЛАДА
    Служба за управљање кадровима
    Београд

    На основу члана 68. став 1. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07 – исправка, 116/08, 104/09, 99/14) и члана 13. став 1, а у вези са чланом 14. Уредбе о спровођењу интерног и јавног конкурса за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 41/07 – пречишћени текст, 109/09), Служба за управљање кадровима оглашава
    ИНТЕРНИ КОНКУРС ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ПОЛОЖАЈА

    Орган у коме се попуњава положај:

    Министарство финансија, Београд

    Положај који се попуњава:

    Помоћник министра – руководилац Сектора буџета – положај у трећој групи

    Услови: стечено високо образовање из научне односно стручне области економске науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ESPB бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање 4 године или специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит за рад у државним органима; најмање 9 година радног искуства у струци; знање енглеског језика; знање рада на рачунару; држављанство Републике Србије; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

  14. Miki каже:

    РЕПУБЛИКА СРБИЈА
    ВЛАДА
    Служба за управљање кадровима
    Београд

    На основу члана 68. став 1. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07 – исправка, 116/08 и 104/09), члана 17. став 2. и члана 20. Уредбе о спровођењу интерног и јавног конкурса за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 41/07 – пречишћени текст и 109/09), Служба за управљање кадровима оглашава
    ЈАВНИ КОНКУРС ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ПОЛОЖАЈА

    Орган у коме се попуњава положај:

    Генерални секретаријат Владе

    Положај који се попуњава:

    Заменик Генералног секретара Владе – положај у другој групи 1

    Услови: стечено високо образовање из научне области правне науке на студијама другог степена (дипломске академске студије – мастер, специјалистичке академске студије, специјалистичке струковне студије), односно на основним студијама у трајању од најмање 4 године; положен државни стручни испит за рад у државним органима; најмање 9 година радног искуствa у струци; држављанство Републике Србије; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

    1. Ngan каже:

      PostovaniJa ove godine zavrvasam trogodisnje strukovne studije na odseku turizma i ugostiteljstva (visoka poslovna skola Leskovac), pa mene sad zanima sta dalje? U ponudi je jos jedna godina specijalisticke studije na fakultetu u ohrid za turizam (fakultet koji ima ugled) jer nasa skola saradjuje sa njima. Sta mi vi predlazete jer po svemu sudeci master ne moze da se upise sa trogodisnje strukovne (buni me singidunum koji ima opciju dve godine master studiranja) unapred zahvalan!VA:F [1.9.20_1166]please wait…VA:F [1.9.20_1166](from 0 votes)

  15. Miki каже:

    Toliko o tome koliko su priznate SPECIJALISTICKE STRUKOVNE STUDIJE U OSTALIM ORGANIMA DRZAVNE UPRAVE……..

    1. specijalista strukovnih studija каже:

      U ostalim organima drzavne uprave su specijalisticke strukovne studije adekvatno vrednovane ali nadlezni u MUP-u nikako da procitaju Zakon o visokom obrazovanju, Zakon o drzavnim sluzbenicima i Zakon o drzavnoj upravi jer NAJNOVIJI PREDNACRT ZAKONA O POLICIJI OPET DISKRIMINISE POL. SLUZBENIKE KOJI IMAJU ZAVRSENE SPECIJALISTICKE STRUKOVNE STUDIJE. EVO PRIMERA IZ NOVOG PREDNACRTA ZAKONA GDE SE OPET KRSI PRAVO NA RAD I NAPREDOVANJE.

      .5.Полицијска станица и постављење и
      разрешење начелника

      Члан 25.

      Ради вршења полицијских послова формира се полицијска станица у оквиру које се може образовати једна или више полицијских испостава. У оквиру полицијске испоставе образују се полицијска одељења или безбедносни сектори, а у оквиру полицијских одељења и/или безбедносних сектора образују се реони (позорничке, патролне и др.).

      Директор полиције, на предлог начелника полицијске управе, поставља и разрешава полицијског службеника – начелника полицијске станице.

      Начелник полицијске управе по спроведеном интерном конкурсу и на начин предвиђен прописима о радним односима који важе за Министарство бира кандидата за начелника полицијске станице.

      Начелник полицијскeстанице може бити полицијски службеник који:

      има стечено високо образовање са најмање 300 ЕСПБ на мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, у складу са прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању,

      OPET SE POTENCIRAJU ESPB BODOVI A NE STEPEN VISOKOG OBRAZOVANJA JER U DRUGI STEPEN PORED AKADEMSKOG MASTERA I SPEC. AKAD. STUDIJA SPADAJU SPECIJALISTICKE STRUKOVNE STUDIJE KAO I STRUKOVNI MASTER!NE KRSITE ZAKONE!

  16. Sale каже:

    ZAKON

    O DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA

    („Sl. glasnik RS“, br. 79/2005, 81/2005 – ispr., 83/2005 – ispr., 64/2007, 67/2007 – ispr., 116/2008, 104/2009 i 99/2014)
    Glava četvrta
    VRSTE RADNIH MESTA DRŽAVNIH SLUŽBENIKA

    I POLOŽAJI I IZVRŠILAČKA RADNA MESTA
    Član 32

    Radna mesta državnih službenika dele se na položaje i na izvršilačka radna mesta, u zavisnosti od složenosti poslova, ovlašćenja i odgovornosti.

    Odredbe ovog zakona o podeli radnih mesta ne primenjuju se na policijske, carinske i poreske službenike i na državne službenike koji rade na bezbednosnim i obaveštajnim poslovima i u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija.

    II POLOŽAJI
    Pojam

    Član 33

    Položaj je radno mesto na kome državni službenik ima ovlašćenja i odgovornosti vezane za vođenje i usklađivanje rada u državnom organu.

    Položaj se stiče postavljenjem od Vlade ili drugog državnog organa ili tela.

    Položaji u Vladi i ostalim državnim organima

    Član 34

    Vlada postavlja na položaj pomoćnika ministra, sekretara ministarstva, direktora organa uprave u sastavu ministarstva, pomoćnika direktora organa uprave u sastavu ministarstva, direktora posebne organizacije, zamenika i pomoćnika direktora posebne organizacije, direktora službe Vlade, zamenika i pomoćnika direktora službe Vlade, zamenika i pomoćnika Generalnog sekretara Vlade, Republičkog javnog pravobranioca i zamenika Republičkog javnog pravobranioca.

    Položaji u sudovima i javnim tužilaštvima određuju se aktom Vrhovnog kasacionog suda, odnosno Republičkog javnog tužioca, a u ostalim državnim organima položaji se određuju aktima tih organa.

    III IZVRŠILAČKA RADNA MESTA
    Pojam i razvrstavanje po zvanjima

    Član 35

    Izvršilačka radna mesta jesu sva radna mesta koja nisu položaji, uključujući i radna mesta rukovodilaca užih unutrašnjih jedinica u državnom organu.

    Izvršilačka radna mesta razvrstavaju se po zvanjima, u zavisnosti od složenosti i odgovornosti poslova, potrebnih znanja i sposobnosti i uslova za rad.

    Zvanja su viši savetnik, samostalni savetnik, savetnik, mlađi savetnik, saradnik, mlađi saradnik, referent i mlađi referent.

    Viši savetnik

    Član 36

    U zvanju višeg savetnika rade se najsloženiji poslovi koji znatno utiču na određivanje politike ili postizanje rezultata u nekoj oblasti iz delokruga državnog organa, koji zahtevaju stvaralačke sposobnosti, preduzimljivost i visok stepen stručnosti, samostalnosti i iskustva, uz obraćanje pretpostavljenom samo o pitanjima vođenja politike.

    Za rad na poslovima u zvanju višeg savetnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje sedam godina radnog iskustva u struci.

    Samostalni savetnik

    Član 37

    U zvanju samostalnog savetnika rade se složeni poslovi koji zahtevaju posebno specijalističko znanje i iskustvo, analitičke sposobnosti, samostalan rad bez nadzora pretpostavljenog i donošenje odluka u složenim slučajevima uz samo opšta usmerenja i uputstva pretpostavljenog.

    Za rad na poslovima u zvanju samostalnog savetnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

    Savetnik

    Član 38

    U zvanju savetnika rade se složeni poslovi koji su najčešće precizno određeni i podrazumevaju primenu utvrđenih metoda rada, postupaka ili stručnih tehnika sa jasnim okvirom samostalnog delovanja, uz povremeni nadzor pretpostavljenog. Poslovi zahtevaju sposobnost da se problemi rešavaju bez pojedinačnih uputstava pretpostavljenog i uz obraćanje pretpostavljenom samo kad je problem složen i zahteva dodatno znanje i iskustvo.

    Za rad na poslovima u zvanju savetnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje tri godine radnog iskustva u struci.

    Mlađi savetnik

    Član 39

    U zvanju mlađeg savetnika rade se složeni poslovi koji podrazumevaju primenu utvrđenih metoda rada, postupaka ili stručnih tehnika unutar precizno određenog okvira delovanja, uz redovan nadzor pretpostavljenog, i donošenje odluka na osnovu postojeće prakse ili opštih i pojedinačnih uputstava pretpostavljenog. Poslovi zahtevaju sposobnost rešavanja manjih tehničkih ili proceduralnih problema.

    Za rad na poslovima u zvanju mlađeg savetnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i završen pripravnički staž ili najmanje pet godina radnog staža u državnim organima.

    Saradnik

    Član 40

    U zvanju saradnika rade se manje složeni poslovi koji obuhvataju ograničen krug međusobno povezanih različitih zadataka i zahtevaju sposobnost samostalne primene utvrđenih metoda rada, postupaka ili stručnih tehnika, uz opšta usmerenja i uputstva i povremeni nadzor pretpostavljenog.

    Za rad na poslovima u zvanju saradnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine i najmanje tri godine radnog iskustva u struci.

    Mlađi saradnik

    Član 41

    U zvanju mlađeg saradnika rade se manje složeni poslovi koji su precizno određeni i podrazumevaju primenu utvrđenih metoda rada, postupaka ili stručnih tehnika uz sposobnost rešavanja rutinskih problema, uz opšta i pojedinačna uputstva i redovan nadzor pretpostavljenog.

    Za rad na poslovima u zvanju mlađeg saradnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine i završen pripravnički staž ili najmanje pet godina radnog staža u državnim organima.

    Referent

    Član 42

    U zvanju referenta rade se administrativni, tehnički i drugi pretežno rutinski poslovi koji obuhvataju širok krug zadataka i mogu zahtevati poznavanje i primenu jednostavnijih metoda rada ili postupaka, a rade se samostalno i uz povremeni nadzor pretpostavljenog.

    Za rad na poslovima u zvanju referenta državni službenik mora da ima završenu srednju školu i najmanje dve godine radnog iskustva u struci.

    Mlađi referent

    Član 43

    U zvanju mlađeg referenta rade se administrativni, tehnički i drugi rutinski poslovi sa ograničenim krugom sličnih zadataka koji mogu zahtevati poznavanje i primenu jednostavnijih metoda rada ili postupaka, uz povremeni nadzor pretpostavljenog.

    Za rad na poslovima u zvanju mlađeg referenta državni službenik mora da ima završenu srednju školu i završen pripravnički staž.

    1. nspsajt каже:

      прихватићу коментар али гледај да убудуће такве романе шаљеш у рубрике реч радника, или још боље у прописе. можеш и као вест. писанија не читам детаљно али верујем да су корисна. кориснија ће ипак бити тамо где сам рекао. не можеш да пишеш КОМЕНТАР у виду романа. поздрав

  17. Mlaki каже:

    Da li je istina da je MUP povukao prednacrt Zakona o policiji koji je poslao Vama i PSS, a ako jeste kada se moze ocekivati njegovo dobijanje!Pozdrav

    1. Sujatha каже:

      Sta je dovoljno to odjcuule komisija, ali imati staziranje je bolje nego nemati. Kad imas 23, 24 godine niko ne ocekuje da imas 5 godina radnog iskustva, ali par meseci prakse moze puno da znaci, a najvise da pokaze motivaciju kandidata.

  18. specijalista strukovnih studija каже:

    Gospodine “Mlaki“, ako je istina da je povucen napred navedeni prednacrt zakona to je dobro I to je nas uspeh jer ocekujemo izmenu u pravom smeru. Ja ne radim u policiji I nisam upoznat ali se radujem ako smo uspeli jer nerazumevanje je veliko u najvisim strukturama MUP/a ali se nadamo da mladi minister gospodin dr Stefanovic ima potencijala to da resi za razliku od njegovih saradnika. Ne pisem Vam napamet nego na osnovu odgovora na prigovor koji sam dobio od Biroa za odnose sa javnoscu MUP/a. Parafrazuracu Vam odgovor koj otprilke glasi da Pravilnik o sistematizaciji radnih mesta odredjuje koje se zvanje I stepen strucnosti trazi, sto je normalno ali nigde se ne trude da taj Pravilnik bude u skladu sa zakonima I ustavom Srbije nego predstavljaju da je to samo po sebi tako nezavisno od zakona. Pa mi I ukazujemo da Predlog zakona nije ustavan I da svi ti podzakonski akti nisu zakoniti I ustavni u pogledu specijalistickih strukovnih studija. Ako nekoga interesuje poslacu Vam I kompletan odgovor na pitanje specijalistckih strukovnih specijalista koji nije ustvari ni odgovor na moje pitanje nego sablonski odgovor Biroa za odnose sa javnoscu MUP/a I koji pokazuje ne razumevanje ove problematike. Ali imaju ispred sebe obrazovanje ljude na studijama 2. stepena (nas) koji im nece dozvoliti da dalje grese.

  19. duki каже:

    NAJNOVIJI PREDLOG ZAKONA O POLICIJI, SA SAJTA NEZAVISNOG SINDIKATA POLICIJE, POVUCENI SU RANIJI PREDLOZI ZA RUKOVODECA RADNA MESTA GDE JE STAJALO 300 ESPB BODOVA / MASTER STUDIJE>
    Члан 24.

    Директор полиције, на предлог начелника полицијске управе, поставља и разрешава руководиоца унутрашње организационе јединице у седишту полицијске управе на период од пет година. Исто лице може бити постављено највише два пута.
    Начелник полицијске управе по спроведеном интерном конкурсу и на начин предвиђен прописима о радним односима који важе за Министарство, предлаже директору полиције кандидата за руководиоца организационе јединице из става 1. овог члана. Руководилац организационе јединице из става 1. овог члана може бити полицијски службеник који:
    1) има стечено високо образовање са најмање 240 ЕСПБ, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, или специјалистичким студијама на факултету, у складу са прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању,
    2) има најмање 5 година стажа на полицијским пословима на руководећим радним местима;
    Руководиоца унутрашње организационе јединице – начелника у полицијској управи разрешава директор полиције по предлогу начелника полицијске управе, уколико не оствари очекиване резултате рада у оквиру компетенција радног места.

    POBEDA,POBEDA POBEDA POBEDA…..

  20. duki каже:

    UPRAVO JE NAVEDENI ZAKON O POLICIJI OBJAVLJEN NA ZVANICNOM SAJTU MINISTARSTVA UNUTRASNJIH POSLOVA………POBEDA

    1. anoniman каже:

      НАПРЕДАК ЈЕСТЕ, АЛИ ТРЕБА ИСПРАТИТИ ДО КРАЈА ЈЕР ТЗВ. СТРУЧЊАЦИ МОГУ У ПОДЗАКОНСКИМ АКТИМА ОПЕТ ДА ТУМАЧЕ ДА СЕ РАДИ САМО О АКАДЕМСКИМ СТУДИЈАМА. ЗАТО, ШТО СЕ УСЛОВА ОБРАЗОВАЊА ТИЧЕ, МОРАЈУ ДА СТАВЕ МИНИМУМ КАО И У ИЗМЕНАМА И ДОПУНАМА ЗАКОНА О ДРЖАВНИМ СЛУЖБЕНИЦИМА А ТАМО СТОЈИ:У члану 36. став 2. мења се и гласи:
      „За рад на пословима у звању вишег саветника државни службеник мора
      да има стечено високо образовање на основним академским студијама у обиму
      од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким
      академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на
      основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким
      студијама на факултету и најмање седам година радног искуства у струци.”

  21. sajko каже:

    Evo ga direktan link gde cete naci integralnu verziju ZAKONA O POLICIJI

    http://www.mup.gov.rs/cms_cir/sadrzaj.nsf/Prednacrt_ZOP.h

  22. Бане каже:

    синдикати имају месец дана да уложу примедбе на преднацрт закона, ако неко има неку примедбу на преднацрт слободно реците

    1. Socca каже:

      Kao što reče kolega „anoniman“ radi sprečavanja proizvoljnog tumačenja Zakona precizirati stručnu spremu prema stepenu (1., 2. i 3.) a ne prema broju ESPB. Takođe, nisam video odredbe o pružanju policijske pomoći ili se možda varam?

    2. anoniman каже:

      PREDNACRT ZAKONA O POLICIJI

      Потребно је кориговати:

      Члан 20. 3) има стечено високо образовање са најмање 240 ЕСПБ, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, у складу са прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању;

      треба да гласи: има стечено високо образовање 2. степена (мастер академске, мастер струковне, специјалистичке струковне или специјалистичке академске студије), односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, у складу са прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању 2005. године.

      Члан 21. 1) има стечено високо образовање са најмање 240 ЕСПБ, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, или специјалистичким студијама на факултету, у складу са прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању,

      треба да гласи: има стечено високо образовање 2. степена (мастер академске, мастер струковне, специјалистичке струковне или специјалистичке академске студије), односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, у складу са прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању 2005. године.

      Члан 24. 1) има стечено високо образовање са најмање 240 ЕСПБ, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, или специјалистичким студијама на факултету, у складу са прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању,

      треба да гласи: има стечено високо образовање 2. степена (мастер академске, мастер струковне, специјалистичке струковне или специјалистичке академске студије), односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, у складу са прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању 2005. године.

      Члан 25. 1) има стечено високо образовање са најмање 240 ЕСПБ, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, или специјалистичким студијама на факултету, у складу са прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању,

      треба да гласи: има стечено високо образовање 2. степена (мастер академске, мастер струковне, специјалистичке струковне или специјалистичке академске студије), односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, у складу са прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању 2005. године.

      1. Образложење упућеног предлога за измену

      Поменуте предлоге је потребно уврстити у постојеће решење Закона о полицији, из разлога што су степени образовања на тај начин дефинисани у другим Законима Републике Србије. Као неко коме је у интересу и опису посла да штити поштовање и спровођење Закона у овој земљи, сматрамо да је и више него потребно да Закон о полицији служи као пример свим другим министарствима и будућим Законима ове земље, те је овом приликом потребно испоштовати већ усвојене Законе, и поменути ускладити са постојећим.

  23. anoniman каже:

    Члан 104 преднацрта Закона о полицији такође треба изменити!
    Дисциплински поступак се спроводи као првостепени и другостепени поступак.
    Дисциплински поступак у првом степену покреће:
    1) министар, секретар Министарства, директор полиције, команданти у организационим јединицама Дирекције полиције, начелник Оперативног центра, помоћници министра-начелници сектора и начелници управа у седишту Министарства за полицијске службенике и остале запослене у седишту Министарства који су распоређени у организационим јединицама којима руководе;

    Лица из става 1. овог члана овластиће полицијског службеника да води дисциплински поступак и одлучује о дисциплинској одговорности полицијских службеника и осталих запослених, који мора бити дипломирани правник – мастер, односно дипломирани правник или дипломирани официр полиције са најмање пет година радног искуства у струци.
    И овде се ради о дискриминацији јер се нигде не спомињу струковна звања. Ту се мора додати; специјалиста –струковни правник и мастер –струковни правник!!!

  24. Zoran каже:

    KOLEGE,DANAS JE POSLEDNJI DAN ZA SLANJE KOMENTARA MUPU ZA IZMENU PREDNACRTA ZAKONA O POLICIJI PA VAS MOLIM DA SALJETE SVOJE KOMENTARE NA mail- zakon.komentari@mup.gov.rs

  25. anoniman каже:

    NA SAJTU MUP-A SE POJAVIO PREDNACRT ZAKONA O POLICIJI 2! U NJEMU NEMA IZMENA STO SE TICE SPEC. STRUKOVNIH STUDIJA. OSTALO JE NEDEFINISANO KAO I U PRVOM PREDNACRTU “ има стечено високо образовање са најмање 240 ЕСПБ, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, у складу са прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању“ DA LI OPET TREBA DA ŠALJEMO KOMENTAR I NA TAJ PREDNACRT DVA (2)?

  26. niko каже:

    A sta ce ljudi koji su zavrsili privatne fakultete, kurseve, nenadzer, jer nisu imali vezu ili srecu da budu primljeni na VSUP, KPA, SSUP, a odlicni su radnici, sta je plan.

Нема коментара.

Корисни линкови