12.12.2017

Број чланова

Број чланова НСП 20.072

Script selection

ћирилица | latinica

ДОБРОДОШЛИ НА САЈТ НЕЗАВИСНОГ СИНДИКАТА ПОЛИЦИЈЕ.

Извештај са састанка радне групе (јули 2017)

10. јула 2017.

Дана 10.07.2017. године,  са почетком у 08.00 часова у просторијама МУП-а (сала Мост) одржан је редовни месечни састанак радне групе министарства и представника Независног синдиката полиције кога су представљали члан Председништва Милан Марковић,  члан Председништва Дарко Стојановић, заменик председника Извршног одбора Александар Симић, члан Извршног одбора Бранислав Јовановић,  и председник СГ ОКП Крагујевац Никола Радисављевић.

Састанак је отворио државни Секретар за сарадњу са синдикатима господин Милосав Миличковић и дао реч представницима Независног синдиката полиције који су поставили следећа питања:

 

1.Када ће бити поступљено по спорним захтевима за солидарну помоћ из 2016. године, као и са све већим бројем захтева за солидарну помоћ у овој години?

На прво питање добијен је одговор да је преостало 800 спорних захтева из 2016.године по којима се убрзано раде решења и очекује се да ће ускоро иста бити израђена и послати запосленима. Што се тиче захтева за солидарну помоћ из 2017.године до дана одржавања састанка запримљено је 3001 захтев и ускоро ће почети поступање по истима.

 

2.Да ли су организационе јединицe  извршиле прерасподелу радног времена у складу са чл.11.ПКУ за полицијске службенике, односно да ли су полицијским службеницима који у првих 6 месеци имају вишак радних сати исте платили као прековремени рад?

На друго питање добијен је одговор да је послата депеша Директора полиције да се одмах поступи по депеши Министра од 10.05.2017.године по којој ће свим запосленима који имају  вишак радних сати извршити прерасподела радног времена и дати слободни сати, а уколико није могуће вишак сати ће им се платити као прековремени рад.  Уколико негде постоји проблем запослени може поднети захтев за ревизију својих сати.

 

3.Да ли полицијски службеници који замењују руководиоци организационих јединица могу остварити право на увећање коефицијента плате ?

По закону о Полицији, члан 187. Став 1. Тачка 6. Полицијски службеник има право на накнаду за замену руководиоца и то: до 10 дана -10% од основне плате и дуже од 11 дана  -15% основне плате.

Због чега  програм за обрачун плата у МУП не препознаје наведену одредбу закона, тј. не може да им се обрачуна  па се исплаћује знатно мање а највише до 7%.?

На треће питање добијен је одговор да се и даље поступа по старом Правилнику и због тога се исплаћује 7 до 12% увећања за замену руководиоца организационих јединица. Ускоро ће бити донет нови Правилник чиме ће се отклонити наведени проблем, а упоредо ће се радити и на мењању програмске опције како би се у најкраћем могућем року поступило по Закону о полицији.

 

4.Полицијски службеници који су ангажовани на пословима око мигрантске кризе немају сви увећање коефицијента плате од 20% на плату јер су ангажовани од 15 до 21 дан месечно, као и припадници ИЈП који су ангажовани на пословима око мигрантске кризе који имају увећање коефицијента и то: до 3 дана -5%, до 5 дана -10% и преко 5 дана -20%. Апелујемо да МУП промени став у вези увећања коефицијента плате и да сви полицијски службеници који су ангажовани на пословима око мигрантске кризе имају увећање као припадници ИЈП, јер врло често обављају заједнички обављају поменуте послове.

На четврто питање добијен је одговор да не могу сви полицијски службеници да остваре право на увећање коефицијента зараде, већ само ангажовани припадници А или Б формације ИЈП, али постоји могућност да их руководиоци награде у оквиру дозвољених  5% које ППУ имају.

 

5.Када се може очекивати попуна људства у Управу граничне полиције пошто је мањак људства  на граничним прелазима драматичан?

Пример ГП Батровци је један од многих а туристичка сезона је у пуном јеку „ Протекле године  на ГП Батровци промет путника био је око 7,5 милиона што је за 60 полицијских службеника од којих је 15 стално на боловању или годишњем одмору, изузетно тежак и  напоран  рад  а посебно сад са доградњом 6 нових на постојећих 12 трака. Врло често се у сезони  на ГП шаље испомоћ полицијских службеника из других станица који нису адекватно обучени с обзиром на обим и сложеност послова који се обављају на граничним прелазима.

Радна група је захвална што је синдикат препознао ово као проблем, и обзиром да ће у радни однос ускоро бити примљено 50 свршених студената Криминалистичко-полицијске академије, а у плану је  да се и у септембру прими још 50 полицијских службеника, чиме ће бити решен овај проблем. Такође  у плану је поступак привременог премештаја 250 полицијских службеника на послове обезбеђење и контролу границе, а до тада ће бити и даље ангажовање људства из мобилних јединица.

 

6.У ПУ Зајечар нема испитивача за полагање возачких испита већ долазе испитивачи     из дугих ПУ и самим тим МУП има веће трошкове а у ауто школама и међу кандидатима долази до незадовољства, јер сувише дуго чекају на термине за полагање. Ауто  школе уместо законом гарантованих 2+2 термина једва имају један или ретко два термина месечно.У вези решавања тих проблема у ПУ Зајечар постојала је иницијатива и допис из фебруара месеца 2017.године  али  проблем није решен.Такође у Одељењу саобраћајне полиције –Одсек за саобраћајно техничке послове нема шефа већ његове послове обавља лице које за то нема решење односно не прима никакву надокнаду за то што обавља додатни посао шефа.

У вези 6 питања добијен је одговор да је пензионисањем два радника настао проблем. У Зајечару постоје два полицијска службеника саобраћајне полиције који испуњавају услове да пређу на ово радно место, али их исти не желе због мањег коефицијента плате. Покушано је решавање проблема ангажовањем пензионисаних радника МУП на основу Уговора о делу али се јавио проблем јер наведена лица не могу да потписују записнике и да их оверавају. Због таквог стања биће расписан јавни конкурс за пријем у радни однос.

Такође, се очекује од стране новоизабране начелнице ППУ Зајечар да се покретањем интерног конкурса реши питање постављења шефа Одсек за саобраћајно техничке послове.

Због наведеног и даље ће долазити колеге на испомоћ, а од стране локалне самоуправе обезбеђена је исхрана и смештај.

 

7.Зашто деца погинулих припадника МУП-а  већ три месеца не примају стипендију? Да ли је у питању нови Правилник који регулише ту област или је у питању нешто друго и када ће тај новац  деци да буде исплаћен?

На седмо питање добијен је одговор од Сектора за људске ресурсе да је проблем настао јер је усвојен нови Правилник који регулише ову област, којим је формирана комисија која мора да донесе нове одлуке у складу са критеријумима предвиђеним новим Правилником након чега следи израда решења.

Државни секретар Милосав Миличковић је наложио сектору да комисија убрза рад и да у што хитнијем року донесу решења како би се деци погинулих радника МУП исплатиле стипендије. Такође, државни секретар је наложио да се НСП-у што краћем року достави одговор у вези динамике доношења решења и исплате стипендија.

 

8.Зашто се захтеви из седишта МУП-а  за додатно ангажовање људства из ППУ шаљу у последњем тренутку за догађаје и безбедносне ризике који су од раније познати. Таква пракса да се тражи хитно ангажовање људства ствара многе проблеме од тога да је немогуће ангажовати тражени број полицијских службеника до тога да је  након таквог ангажовања немогуће успоставити  нормалан рад  и покривање терена.

Од радне групе је добијен одговор да се из безбедносних разлога понекад ангажује већи број полицијских службеника у односе на планиране, али да је најкраћи рок од 24 часа да се формалном депешом обавесте руководиоци који раде распоред рада. Радна група напомиње да се ово ретко дешава.

 

9.Полицијски службеници  ангажовани су на подручју Копнене зоне безбедности, где обављају сложене безбедносне задатке на заштити административне линије према АП КиМ, истичу проблем са исхраном на терену који датира од раније.

Наиме у претходном периоду на истим пословима и задацима на подручју КЗБ били су ангажовани и припадници Жандармерије, који су за разлику од полицијских службеника добијали храну која је количински знатно више у односу на храну коју  добијају полицијски службеници (нпр. припадници Жандармерије добијали су између осталог: кафу, шећер, со, зачине, зејтин, сирће, сухомеснате производе у вакуму од 150 грама, јаја, поврће, сокове у тетрапаку од по 1 литар и друго) што припадници полиције нису добијали. У међувремену,   Жандармерија је повучена из КЗБ и упућена на подручја угрожена мигрантима.

Суштина је, да полицијски службеници ангажовани у КЗБ убудуће добијају исту храну по нормативима које је добијала Жандармерија, док је била ангажована на подручју КЗБ (на сталним положајима, не у бази). Полицијски службеници патролну делатност у КЗБ искључиво вршили пешачки и то у патролним правцима у дужини по 8 км, тако да су енергетске потребе велике и неопходне.

Тренутно, полицијски службеници у КЗБ од хране добијају само конзерве и након сваког поласка на извршење службеног задатка скупљају новац од по 4000 хиљаде (по човеку) да би себи обезбедили адекватну исхрану.

Такође, наводимо да сви стални положаји на подручју КЗБ, имају адекватне услове за чување и спремање хране, тако да то није проблем.

Добијен је одговор да су припадници Жандармерије имали другачије задатке односно њихов део посла је преузела војска, као и да су имали своје кухиње на терену које су испуњавале санитарне услове. Полицијски службеници који су тренутно ангажовани на подручју КЗБ добијају конзервирану храну јер нема санитарно-хигијенских услова за безбедно снабдевање, чување и складиштење свежих намирница у складу са законским прописима али ће МУП уложити напоре на набавци разноврснијих готових јела.

 

10.Полицијски службеници редовне полиције опште надлежности Полицијске станице у Старој Пазови и уопште Полицијске управе у Сремској Митровици, свакодневно ангажовани на испомоћи Полицијској станици у Шиду, на обезбеђењу миграната са Блиског Истока, смештених у прихватним центрима Шид, Адашевци и Принциповац у утврђеним сменама по месту ангажовања од 08,00 до 20,00 часова и од 20,00 до 08,00 часова, односно укупно 12 часова рада по смени.  У циљу извршења напред наведеног службеног задатка, ван редовног места рада, полицијски службеници Полицијске станице у Старој Пазови, при свакој смени проводе на службеном путу од Полицијске станице у Старој Пазови до Полицијске станице у Шиду и назад у повратку, у просеку око 3 часа, што укупно по смени износи око 15 часова рада. Имајући у виду да не постоји јасно тумачење у погледу начин евидентирања и обрачуна на напред наведени начин остварених радних часова, а сходно депеши Кабинета министра 01 број 4987/2017 од 10.05.2017. године и одредбама важећег Закона о полицији, на који начин је потребно вршити евидентирање радног времена полицијских службеника у радној евиденцији “Редна листа“ и програмском пакету “Станичне евиденције“, те да ли полицијски службеници у наведеним ситуацијама остварују право на увећану плату за остварене часове прековременог рада, имајући у виду да сходно члану 155. Закона о полицији, полицијски службеник, по правилу, не може да ради дуже од 12 часова дневно?

Добијен је одговор да ће се поступати у складу са постојећим прописима и депешом Министра од 10.05.2017.године којом је предвиђено да време проведено у путу од места рада до места извршења службеног задатка улази у радно време. Уколико негде постоји проблем полицијски службеници се могу обратити својим руководиоцима или синдикалним представницима како би се радни сати евидентирали у складу са важећим прописима.

 

11.Да ли полицијски службеник који је завршио специјализовану обуку за полицијске службенике који поступају у случајевима спречавања породичног насиља и пружају заштиту жртвама насиља, те је у складу са чланом 8. Закона о спречавању насиља у породици одређен за надлежног полицијског службеника, а припада полицији опште надлежности, односно распоређен је на радно место “вођа сектора“, те поред послова свог радног места обавља послове који нису у опису његовог радног места, односно поступа у случајевима спречавања насиља у породици, остварује право на увећану плату, односно додатак на плату за додатно оптерећење на раду сходно члану 12? Посебног колективног уговора за полицијске службенике и члану 26. Закона о платама државних службеника и намештеника. Исто се односи и на полицијске службенике менторе.

Добијен је одговор да полицијски службеници опште надлежности поступају по ставу 1.и 2. кривичног дела Насиље у породици из члана 194. Кривичног законика по којима су и раније поступали, а сама специјализација не значи додатни посао, тако да се не може ни додатно платити. Исто се подразумева и за полицијске службенике-менторе, као и  полицијске службенике Одељења криминалистичке полиције који су такође завршили специјализовану обуку у складу са чланом 8. Закона о спречавању насиља у породици.

 

12.У последњих неколико месеци МУП – Сектор за људске ресурсе –Одељење за односе са запосленима преко надлежних Полицијских управа дипломираним официрима полиције који су завршили студијски програм Полицијске академије и Криминалистичко полицијске академије у периоду од 2007. до 2011.године, а који су наводно пробили апсолвентски стаж, а који су засновали радни однос, доставља опомене пред утужење због дуга на име трошкова школовања због пробијања апсолвентског стажа.

-Због чега МУП доставља опомене пред утужење позивајући се на члан 5. Уговора у коме није предвиђено да се враћа школарина због пробијања апсолвентског стажа, већ због не завршетка школовања, и неиспуњења таксативно наведених обавеза?

-На основу којих законских и подзаконских прописа је МУП утврдио дужину трајања апсолвентског стажа?

-На који начин је МУП утврди износ школарине коју је потребно да врати свако појединачно?

-Колико је опомена пред утужење достављено по основу пробијања апсолвентског стажа?

-Због чега МУП доставља опомене пред утужење под претњом покретања тужби пред надлежним Судом, када зна да се ради о застарелим и неоснованим потраживањима у складу са Законом о облигационим односима, и због чега прави додатне тршкове МУП?

-Да ли су наведене опомене пред утужење које доставља МУП систем „ако прође прође“, и обмана како би неупућени признали и исплатили застарела потраживања склапањем споразума о отплати дуга на рате као повољност коју нуди МУП?

-Како решити настали проблем, да се смање будући трошкови како у почетку за тужене, а касније за МУП због сигурног губитка спора?

-Да ли полицијски службеници трпе мали притисак у свакодневном раду, па им је потребан и додатни стрес у форми опомена пред утужење за застарела потраживања?

-На који начин решити проблем са колегама који су потписали споразум о     плаћању дуга у  вишемесечних рата како би се довели у исти радно правни и финансијски положај као и остале колеге, и како не би наставили са даљим плаћањем застарелих и неоснованих птраживања?

У вези наведеног питања радна група је навела да је послато 409 опомена пред утужење и 60 је у припреми због непоштовања кумулативних обавеза из Уговора. Сектор је приликом подношења опомена пред утужње ценио застарелост и водио рачуна да ли уопште има основа за покретање поступка. У неким случајевима се одустајало од тужбених захтева а у неким је понуђено плаћање на рате.

Заменик председика извршног одбора Александар Симић напоменуо је да наведене опомене пред утужење лоше утичу на мотивацију полицијских службеника и предложио да се одустане од подношења тужби као и даљег подношења опомена пред утужења.

Државни секретар Милосав Миличковић нагласио је да се мора водити рачуна да МУП не оштети буџет РС односно наложио да Сектор детаљније уђе у проблематику око утужења дипломираних официра полиције, и да се свима максимално изађе у сусрет ако је то правно могуће.

НСП наглашава да се у вези опомена додатне информације могу добити позивањем председника СГ ОКП Крагујевац Николе Радисављевића на моб. 064/892-7917.

У  Београду, 10.07.2017.

Председавајући Председништва
Велимир Лукић

Корисни линкови